La Plagne <--> Les Arcs

• Nien

Het ziet er dit keer toch naar uit dat ik de Vanoise Express in ga om een dagje in Les Arcs te gaan boarden. Heb echt angst dat dat ding naar beneden gaat storten, helemaal na de metaalmoeheid van de vorige winter waardoor de lift de afgelopen winter niet draaide…

Wie heeft dit reeds eerder gedaan en dus in die lift gezeten, hoe lang duurt het etc? In een eerdere post van mij kreeg ik al de snelste route door om van en naar de Vanoise Express te komen/gaan.

Kootje wist mij te vertellen dat er een skikaartje bestaat welke pisten er allemaal te doen zijn in welk tijdsbestek, iemand ooit dit kaartje onder ogen gehad?

Nou, vrijdag dus vertrekken, zaterdagmiddag zal ik op de pisten staan. Er valt nu en morgen een vers laagje sneeuw, ben erg benieuwd naar de condities en of ik dit keer al wat meer lef in m'n donder heb gekregen zodat ik eindelijk niet meer hoef te steppen op kritieke puntjes :-)

Al met al, ik zie er erg naar uit. Tevens zal ik als het goed is een oud gediende van deze prik tegenkomen in La Plagne. Hij leest regelmatig nog mee maar prikt niet meer veelvuldig, net zoals ik dus.

Voor de overigen die ook eind van deze week afreizen naar hun skibestemming, veel plezier!

groetjes, Nina

• Helga

Die lift is een eitje hoor, duurt ook helemaal niet lang. voordat je het weet sta je alweer aan de overkant! Heb geen liftangst of hoogtevrees…

Heel veel plezier!!!

• lennart

heb dr al eerder ingezeten, in 2005 dacht ik eerste jaar dat ie open was.

duurt ongeveer 10 minuten a kwartiertje, het is dubbellaags en de uitzichten zijn fantastisch, als je het aan durft zou ik vooraan tegen het glas gaan staan , prachtig !!!!!

veel plezier

Lennart

• Janneke

Ik heb nooit eerder angst voor een skilift gehad, maar kan je nu wel begrijpen… heb vorige week in Samnaun de dubbellaags gondel genomen. Jemig, wat gaan daar een hoop mensen in en wat is die lift lang en hóóg. Brrrr. De eerste keer in het midden gestaan zodat ik alleen maar tegen de ruggen van anderen aan keek. De tweede keer ben ik heel stoer vooraan met mijn neus tegen het glas gaan staan. Pfff, de volgende keer ga ik maar gewoon weer in het midden staan.

Veel plezier!

• Hakke

Een aantal jaar geleden een aantal keer in deze lift gezeten. Het was nooit druk (het was de week van nieuwjaar, maar geen franse schoolvakantie) dus je hoefde niet als sardientjes in een blik. De lift oogt heel solide…Je durft wel in andere liften die hangen vaak ook een heel eind boven vaste grond en deze lift is echt niet zoveel anders.

De pistes vanuit beide kanten zijn goed te doen. En je kunt het gewoon bekijken op het pistekaartje. Ik kan me niet herinneren dat er een kaartje was waarop tijden enz. staan vermeld. Maar dat is mi moeilijk te geven omdat de ene het gewoon veel sneller kan dan een ander (nivoverschillen)

Alvast heel veel plezier en board ze

• oneill17

Hoi Nien,

De overtocht valt wel mee, duurt niet lang!

Ik neem aan dat ze de Express uit de vaart gehaald hebben om tijdig onderhoud/vervangingen te doen, voor een ongeluk zou kunnen gaan gebeuren. Dus neem ik dan ook maar aan dat je nu goed zit…;-)

Geniet van de vakantie!

JW

• Yvonne

Hoi Nien,

Ben er zelf in 2005 en 2007 in geweest. De duur van de overtocht valt echt wel mee, volgens mij nog geen 5 minuten. De pistes aan beide kanten van de lift zijn erg mooi, veel bosafdalingen.

Ben zelf de eerste week van maart in La Plagne, en heb de Paradiskipas genomen, dus ik sta er ook weer in!

Veel plezier volgende week!

• Oscar

Nien schreef:

>

> Het ziet er dit keer toch naar uit dat ik de Vanoise Express

> in ga om een dagje in Les Arcs te gaan boarden. Heb echt

> angst dat dat ding naar beneden gaat storten, helemaal na de

> metaalmoeheid van de vorige winter waardoor de lift de

> afgelopen winter niet draaide…

Zo overleef ik de Vanoise Express, door Oscar.

> Al met al, ik zie er erg naar uit. Tevens zal ik als het goed

> is een oud gediende van deze prik tegenkomen in La Plagne.

Laat me raden: DE SKIMAN.

groeten,

Oscar.

• JCD

Hey Nien!

Ik ben met de kerst in La Plagne geweest. Wij hebben dagelijks de Vanoise Express gepakt om in Les Arcs te komen. De overtocht van dat ding duurt niet lang (3.50), maar het kan soms even duren voordat ze vertrekken. Verder wil ik me aansluiten bij de eerdere sprekers: als je in de bovenste etage in het midden gaat staan, dan zie je niet waar je overheen gaat. Ik kan je echt aanraden om naar Les Arcs te gaan. Toen ik er was stond ik te kijken van het verschil in kwaliteit tussen de pistes in La Plagne en Les Arcs: de sneeuw was er beter, de pistes uitdagender en ze lagen de hele dag in de volle zon. Ik heb vooral genoten van de afdaling van de Aiguille Rouge naar Villaroger. Zeven kilometer lang genieten.

• Paskal

Never been in de Vanoise Express, maar ik ga net als Yvonne in de 1e wk van maart naar La Plagne dus ik ben benieuwd :)