Hoe zoeken en boeken jullie je wintersport?

• JW

Wij gaan meestal elk jaar naar een ander gebied, dus vaste adresjes of ervaringskennis van het gebied heb je dan niet. Maar in het algemeen zoeken we de accommodatie volgens vaste regels:

- Nooit via een reisorganisatie. In het algemeen hebben die een beperkt aanbod, of stoppen ze veel te veel mensen in een kleine ruimte enz.. Door rechtstreeks op internet te zoeken heb je veel meer keuze, en kun je bijna altijd wel vinden wat je zoekt;

- Als we eventueel spullen moeten huren doen we dat altijd ter plekke. Dan zie je precies wat ze aanbieden. De verschillen tussen verhuurders zijn soms best groot.

- Bij het zoeken naar accommodaties hou ik ook niet van reserveringscentrales. Dat beperkt vaak de keuzes, of brengt je in accommodaties die je liever niet wilt. Rechtstreeks contact met verhuurders, of met de verhuurdersorganisatie, maakt het ook vaak veel gemakkelijker goeie afspraken te maken. Vroeger moest dat allemaal per post of telefoon, tegenwoordig met internet is dat allemaal super simpel.

• bBagheera

Tenzij ik bepaalde soort snowboards wil (of in mijn geval bepaalde merk schoenen), huur ik liever ter plekke. Als ik het er niet uit vind zien, vertrek ik gewoon naar de volgende winkel.

Als je via internet skies etc regelt: zorg idd dat het heel dicht bij je acco is, of heel dicht bij de lift, dat is stukken makkelijker met halen en brengen van die dingen.

• Karin

Stefan, ik heb het de afgelopen 2 jr via Bizz geregeld voor 16 resp 26 personen. Eigen opstapplaats, gezellig in de bus, vakantie begint dus onderweg al.

Komende skivakantie gaan we met eigen auto, ws met nog 2 gezinnen, ik heb de VVV in Ellmau gemaild en heb leuke aanbiedingen gemaild gekregen.

Als ik weer een groepsreis ga regelen dan zal ik zeker ook bij Husk een offerte vragen. Je komt nl in dezelfde acco's terecht maar voor veel minder geld.

Voor dit soort reizen gaat onze voorkeur uit naar Frankrijk, je hebt geen auto bij je en daar zit je meestal aan de piste.

Nadeel via Bizz is wel dat je zelf een hele administratie erbij krijgt, alle financien lopen via de hoofdboeker. Leuk als ze later weer wat wijzigen met huren, lessen enz. ;-)

En hoe doe je het zelf, het regelen?

• Helga

Ik zoek de laatste jaren via de VVV´s en googlen. Als ik een leuke acco zie, mail ik direct. en als er plek is, leg ik het vast. Ik vind het een soort sport om een superleuke acco te vinden, dichtbij de liften, met de nodige luxe, maar toch voor een mooie prijs :-)

Ik boek nooit meer via reisbureaus, naar mijn idee te weinig aanbod en prijs-kwaliteitverhouding is ook niet altijd goed.