Hoe zoeken en boeken jullie je wintersport?

• Stefan

Zoals de meesten van jullie ben ik altijd degene die voor een grotere groep de wintersport regelt. Deels omdat ik weet dat ik dan een fijne week heb, maar ook omdat ik het leuk vind om avonden op internet van alles uit te pluizen over skigebieden, dorpen, acco's en vervoersmogelijkheden. Ze noemen me niet voor niets de hopman….

Nu mijn vraag aan jullie: Hoe gaan jullie te werk? Regel je alles zelf? Direct een acco boeken, online zelf je skipassen en parkeerkaarten bestellen? Wat voor internetsites gebruik je, of hou je meer van de ouderwetse papieren folders van de plaatselijke VVV's?

Of heb je een favo reisorganisatie die alles naar jouw wensen invult? En hoe zit het met hun prijzen? Zij bedingen inkoopvoordeel en geven wellicht een deel daarvan door aan de klant, maar moeten er zelf ook op verdienen. Is het nu goedkoper om je skipas en lessen mee te bestellen met de acco of moet je dit toch zelf regelen?

Graag jullie meningen en bevindingen! Wellicht dat we nog wat tips van elkaar kunnen oppikken.

• joske

Wij boeken altijd zelf direct bij de acco en rijden met eigen vervoer.

Acco`s zijn makelijk te vinden op internet.

• Janneke

Voor mij verschilt dat per keer, afhankelijk van met hoeveel personen we gaan, en wat voor soort vakantie we wensen.

Heb van de zomer met 5 vrienden een catered chalet voor 11 personen geboekt voor de week van oud & nieuw via skichalets.nl. Met z'n vijven de eerste aanbetaling gedaan en er toen nog 6 vrienden bij gezocht die mee wilden.

In maart ben ik met 28 personen naar La Foret in Morgins geweest, hotel vind ik een groot woord, ik noem het eerder een herberg. Met hen heb ik de afspraak dat iedereen die van mijn vrienden mee wil, zelf een mail stuurt (met mij in cc zodat ik op de hoogte blijf van wie er meegaan) en ook zelf de betaling doet. Zo begonnen we met 10 personen, en beetje bij beetje groeide dat aantal en waren we uiteindelijk met 28 personen. We hadden allemaal 2-persoonskamers (waren we met een oneven aantal geweest, dan hadden we er een 3-persoonskamer bijgehad). Dit was een ideale manier, omdat iedereen dan op zijn eigen tijd kon beslissen of men mee wou en ik niet vast zat aan een optie voor tig personen en dus ook geen financieel risico liep.

Wat skipassen en skimateriaal betreft, regelen we dat over het algemeen ter plekke via de acco. Meestal kunnen zij lokaal kortingen bedingen.

Voor beide vakanties stemmen we het vervoer onderling af. Zo zijn we afgelopen week met 6 vrienden met de trein gegaan, 3 vrienden gingen samen met de auto, en 2 vrienden gingen apart met de auto omdat de een al een week eerder naar Flachau ging en de ander een halve week eerder naar Ischgl. Straks in maart ga ik weer naar Morgins. We zijn inmiddels met 14 personen en dat aantal loopt nog op. Een deel zal met de auto gaan, en een deel waarschijnlijk met de bus. Wel proberen we de busreis dan in 1x te boeken, dat scheelt dan weer in de administratiekosten, en zo weet je zeker dat je met z'n allen in dezelfde bus zit.

Heb inmiddels genoeg leuke acco's en bestemmingen onder mijn Favorieten opgeslagen, dus met die vakanties in 2010 en 2011 zit het wel goed. ;-)

• Bert Martens

Ook ik ben een soortement van hopman voor 5 gezinnen, 26 personen.

Wij gaan met een gemêlleerd gezelschap van echte cracks tot jonge kinderen die op les moeten. Frankrijk is ons favourite land.

Vóór de zomervakantie leggen wij onze wintersport (week van oud en nieuw) al vast. 5 appartementen naast/bij elkaar in één gebouw aan de piste.

Bizz-travel en Sunweb zijn onze favoriete organisaties.

Zij begeleiden en regelen alles voor ons tegen een (groepskorting)prijs die zeer concurrerend is.

Acco, passen, lessen worden door hen, naar volle tevredenheid, geregeld.

Benodigde skies/boards hebben we dit jaar gereserveerd via http://www.snowrental.net/ die ons spiksplinternieuw materiaal leverde tegen de meest concurrerende prijs. Ook de service was top.

Gr

Bert

• anne

Boek of rechtstreeks of via Bellvila.

Passen koop ik aan de kassa ter plaatse.

• nancy

voor mij afgelopen denk ik….. normaal boek ik meteen een appartement als we weer terug zijn, gaat om de kerst of oud en nieuw periode.(of dezelfde acc. ter plaatse als we allemaal tevreden zijn)

Ik moet een 8 persoons en voor 140 euro max. per nacht……is alle jaren nog goed gekomen, alleen nu weet ik pas in juni wanneer ik in december vakantie mag.

Dan kan ik het wel vergeten, het enige dat je dan nog kan krijgen in die periode is of knetterduur, of ver van de pistes af………

Ik wou het materiaal deze kerst ook regelen via snowrent….maar wist niet welke lengte maat we nodig hadden.

We zijn naar dezelfde verhuurder gegaan, wie we ook via snowrent zouden hebben gehad……….we waren nu 160 euro duurder uit, dan dat we via snowrent hadden geboekt belachelijk!!!! Heb het nog even gemeld, maar hij had nog nooit van snowrent gehoord, jaja!!

Maar ik doe het via de plaatselijke vvvv of bellvilla

• Raffie

Hallo,

Dus de beste optie is eigenlijk om ski's via internet te huren ipv ter plaatse ?

Ik begrijp dat snowrental dus een goed te vertrouwen bedrijf is ?

Raffie

• Bert Martens

Vooraf boeken via internet geeft meestal een korting op de winkelverhuurprijs. Je kunt dan ook rustig bekijken welke skies je wilt hebben.

Tot op heden zijn we elke keer netjes en correct behandeld.

Dit jaar was de door mij gereserveerde ski niet voorradig. Ik kreeg gratis en voor niets een upgrade naar welke andere ski dan ook naar keuze. En dit voor €51 voor een week :-)

Tip: Informeer vooraf waar de winkel gesitueerd is in het dorp. Indien de afstand te ver van je acco is het nu ook weer geen onverdeeld genoegen om daarheen te moeten buffelen om je skies op te halen en weer weg te brengen.

Bij ‘snowrental’ had ik dit jaar bedongen dat wanneer de winkel te ver weg zou zijn naar mijn zin, ik de skies elders zou gaan huren. Ik zou dan na controle het gehele betaalde bedrag, minus €5 administratiekosten terug betaald krijgen.

Gr

Bert

• Raffie

hai Bert,

oepsssss welke ski's we nodig hebben ?

Ehhh blooossss diegene die naar beneden glijden ?

We moeten les nemen in Serfaus (als alles goed verloopt) dus heb geen idee welke skies ik nodig heb.

Raffie

• Janneke

Ik heb van tevoren op snowrental gekeken (i.v.m. vrienden die geen eigen materiaal hadden, zelf heb ik eigen ski's); daar kreeg ik dezelfde prijs (incl. korting) als via onze acco. Het handigste is dat je van tevoren gewoon even informeert: zowel bij je acco of reisorganisatie als bij snowrental, dan weet je welke het goedkoopst is.