damesski's

• DooV

eigelijk ben je het dus met me eens. er zijn geen echte damesski's, zoals er ook geen echte damesauto's zijn. De marketingjongens en meisjes doen gewoon goed werk en creeren uit het niets iets nieuws. En wat de montage van de binding betreft: je kunt op iedere ski de binding binnen aangegeven grenzen monteren. Dus ook in een positie die geschikt is voor meer draaigemak tegen inlevering van meer stabiliteit op hogere snelhied. En als dames dit fijn vinden, dan maakt dit de ski in kwestie nog geen damesski.

• skiester

ik vind mijn xwings echt niet slap, weet niet waar je dat vandaan hebt? Misschien bedoel je te zeggen dat er onder de mannenskies ook soepeler skies zijn (want ze zijn vrij soepel - dwz ze draaien makkelijk). Dat is nl precies wat ik ook zeg. Ik bedoel met slappe skies dat je niet op hoge snelheden rechtdoor kunt of in een bocht kunt hangen. Want dat kun je met mijn skies wel. Ik wel althans (80 kg)

• tante betje

Het woord damesski's is eigenlijk wat verwarrend. Omdat personen met weinig gewicht voor hun lengte en niet zoveel spierkracht overwegend onder de vrouwen te vinden zijn hebben ze ze damesski's genoemd, maar het gaat natuurlijk niet om de sekse maar om de bouw. Een tengere, weinig krachtige heer zal er ook mee uitkomen en een grote Skiester met een struise hollandse bouw en flink kracht in de benen moet ze niet hebben.

Voor skieërs met de bedoelde bouw zijn goede damesski's niet te slap. Dan zijn integendeel de niet-damesski's van de goede lengte wat te stijf om lekker aan te voelen.

Overigens zegt Xwing niet alles, een Xwing 8 is iets anders dan een Xwing tornado.

QmaartenQ, ik ben benieuwd wat ik te winnen zou hebben bij die fuego's? Wat ik er van heb gevonden zijn het all-mountain ski's. Beter drijfvermogen maar levert dan iets in op draaigemak. Waarom zou ik als (bijna alleen) piste-skiër dat doen?

• skiester

daar heb jij dan weer gelijk in, de 10's lijken meer op de tornado's (heb ik vorig jaar gehuurd) dan op de 8. Gelukkig wel…. :D