reisverslagJE Hasliberg

• Oja

Ik ben vorige week in Hasliberg geweest. Verwacht geen heel lang ((on)boeiend)) verhaal maar wel een paar foto's, want die vind iedereen hier altijd fijn. :P

Zoals gezegt was ik dus in Hasliberg/Meiringen. Een middelgroot skigebied gelegen in centraal Zwitserland. We hebben alle dagen fijn geskied op de eerste dag, zondag, na. Toen regende het tot 1500 meter en tot 2100 meter ongeveer smolt de sneeuw heel snel weg op je kleding. Zodat je na 2 uur skiën lood zwaar van de door en door natte kleding wel naar beneden ging. Maarja voor 1 dag maakt dat niet uit zullen we maar zeggen. Jammer genoeg betekende dat ook dat er de komende dagen haast niet off-piste geskied kon worden omdat er een soort van ijslaag van 3cm op de poedersneeuw lag. Snowboarders hadden er minder moeite mee maar ik kon (serieus!) niet 1 bocht maken zonder te vallen. :( Maar de rest was super!

De liften. (Voor grote weergave kopier even het adres wat je krijgt als je er rechtermuisknop eigenschappen op doet.)

Mooi wolkendek. Rechts overigens de enige ‘zwarte’ piste. Heerlijk breed, goed geprepareerd, niet eens steil, alleen volledig in de schaduw dus misschien daarom zwart…

Nog eens het mooie wolkendek, leuk als je er zelf fijn boven skied. =) Je ziet ook no net dat een van de dorpjes van Hasliberg er net boven ligt terwijl het ‘grotere’ Meiringen de hele dag geen zon heeft gezien.

Pfff, wat een drukke kerstweek. Het was echt je plaatsje zoeken op de piste. Maarja dat heb je in Zwitserland, vreselijk druk, duur, slechte sneeuw (als die er al is ^^), slecht geprepareerde pisten.

Een blauwe piste is altijd goed voor een actie schot, er kan namelijk weinig mis gaan…

Rood gaat ook nog wel, een mooi bochtje, al zeg ik het zelf. :P

Je ziet het niet echt, maar toch waaide het deze donderdag heel hard.

En daarom waren vrijdags jammer genoeg te liften dicht. En hadden we wat gewandeld. Overigens die koeien klokken die je hier ziet zijn NIET leuk als je er 60 van voor je huisdeur hebt om 1 uur ‘s nachts…. Iets met ’alte Geiste' verjagen. Het leek net een gigantische lawine die door het dorp dreunde.

Goed verhaal,

lekker kort. ;-)

• Oja

Aah jammer, imageshack doet flauw.

Beginners:

Om de foto's te zien doe je RECHTERMUISKNOP op de ICOONTJES, dan EIGENSCHAPPEN, dan kopier je het adres door het te selecteren met de muis en dan control-c te doen. Dan plak je het weer in de adres balk met control-v. Als je dan op die site bent kun je nog eens op de foto klikken voor de vergroting.

Voor de gevorderden:

Sleep het icoontje naast je andere tabbladen, dan zit je ook meteen goed.

• Helga

hè jammer, sorry ik ben te lui om alle foto's aan te klikken, te slepen en te plakken…. wie weet is er wel een fanatiekeling hier, die ze toch op het prikbord wil plaatsen met een handigheidje?

• Oscar

Oja schreef:

Ik ben vorige week in Hasliberg geweest. Verwacht geen heel

lang ((on)boeiend)) verhaal maar wel een paar foto's, want

die vind iedereen hier altijd fijn. :P

Zoals gezegt was ik dus in Hasliberg/Meiringen. Een

middelgroot skigebied gelegen in centraal Zwitserland. We

hebben alle dagen fijn geskied op de eerste dag, zondag, na.

Toen regende het tot 1500 meter en tot 2100 meter ongeveer

smolt de sneeuw heel snel weg op je kleding. Zodat je na 2

uur skiën lood zwaar van de door en door natte kleding wel

naar beneden ging. Maarja voor 1 dag maakt dat niet uit

zullen we maar zeggen. Jammer genoeg betekende dat ook dat er

de komende dagen haast niet off-piste geskied kon worden

omdat er een soort van ijslaag van 3cm op de poedersneeuw

lag. Snowboarders hadden er minder moeite mee maar ik kon

(serieus!) niet 1 bocht maken zonder te vallen. :( Maar de

rest was super!

De liften. (Voor grote weergave kopier even het adres wat je

krijgt als je er rechtermuisknop eigenschappen op doet.)

Mooi wolkendek. Rechts overigens de enige ‘zwarte’ piste.

Heerlijk breed, goed geprepareerd, niet eens steil, alleen

volledig in de schaduw dus misschien daarom zwart…

Nog eens het mooie wolkendek, leuk als je er zelf fijn boven

skied. =) Je ziet ook no net dat een van de dorpjes van

Hasliberg er net boven ligt terwijl het ‘grotere’ Meiringen

de hele dag geen zon heeft gezien.

Pfff, wat een drukke kerstweek. Het was echt je plaatsje

zoeken op de piste. Maarja dat heb je in Zwitserland,

vreselijk druk, duur, slechte sneeuw (als die er al is ^^),

slecht geprepareerde pisten.

Een blauwe piste is altijd goed voor een actie schot, er kan

namelijk weinig mis gaan…

Rood gaat ook nog wel, een mooi bochtje, al zeg ik het zelf. :P

Je ziet het niet echt, maar toch waaide het deze donderdag

heel hard.

En daarom waren vrijdags jammer genoeg te liften dicht. En

hadden we wat gewandeld. Overigens die koeien klokken die je

hier ziet zijn NIET leuk als je er 60 van voor je huisdeur

hebt om 1 uur ‘s nachts…. Iets met ’alte Geiste' verjagen.

Het leek net een gigantische lawine die door het dorp dreunde.

Goed verhaal,

lekker kort. ;-)

• Arjan

Leuk verslag hoor, een paar opmerkingen:

- heel aardig om te beginnen met een piste kaart van het gebied

- de foto's kwamen dus niet “first time right” goed door. Ik vind tinypic het meest betrouwbaar voor dit forum en desondanks altijd als ik een topic met veel foto's plaats op dit forum, plaats ik ‘m eerst even op een ander forum op een topic uit een ver verleden en check of het allemaal goed doorkomt. Pas dan plaats ik ’m op dit forum. Zeker met reisverslagen is deze werkwijze aan te raden om zeker te zijn dat het goed gaat. Mijn tip: plaats ‘m eerst op wintersport.prikpagina.nl en als het goed doorkomt plaats ’m dan op ski.prikpagina.nl

- tot slot: misschien niet het beste verslag, maar die ene foto is natuurlijk briljant !

Met dank aan tinypic ;)

• Helga

Thanks heren, voor het toch nog kunnen zien van de foto´s in het verslag :-) dat leest toch prettiger!

wat een rust daar zeg!! geen mens te zien op de piste! geweldig!

• Oscar

Helga schreef:

> wat een rust daar zeg!! geen mens te zien op de piste! geweldig!

Niet te hard roepen, Helga, anders is het volgend jaar afgelopen met de rust…:D

• Oja

Ja Oscar nog bedankt! En Arjan, ik had het eerst geprobeerd in een oud topic met. Maar alleen met de plattegrond. En ik verwachtte eigenlijk dat als ik bij imageshack de directe link nam dat dat ook geen probleem zou zijn, maar dus toch. :P

• haas

Heerlijk voorproefje voor onze krokusvakantie :-)

Vielen de prikstukken een beetje mee? Dat vond ik zelf het grootste nadeel in het gebied. Zijn je verder nog bijzonderheden of nieuwe dingen opgevallen?

Ik denk dat de krokusweek toch wel een heleboel drukker zal zijn, vooral tijdens het vertrekken van de kinderlessen. Maar och, na alle stress om de kinderen klaar te krijgen voor de les, smaakt een bakkie koffie prima :-)

• atomic

Mooie foto's. Vooral die met de wolken. Ik had eerst helemaal niet gezien dat het wolken waren.