Ik ben vorige week in Hasliberg geweest. Verwacht geen heel lang ((on)boeiend)) verhaal maar wel een paar foto's, want die vind iedereen hier altijd fijn.
Zoals gezegt was ik dus in Hasliberg/Meiringen. Een middelgroot skigebied gelegen in centraal Zwitserland. We hebben alle dagen fijn geskied op de eerste dag, zondag, na. Toen regende het tot 1500 meter en tot 2100 meter ongeveer smolt de sneeuw heel snel weg op je kleding. Zodat je na 2 uur skiën lood zwaar van de door en door natte kleding wel naar beneden ging. Maarja voor 1 dag maakt dat niet uit zullen we maar zeggen. Jammer genoeg betekende dat ook dat er de komende dagen haast niet off-piste geskied kon worden omdat er een soort van ijslaag van 3cm op de poedersneeuw lag. Snowboarders hadden er minder moeite mee maar ik kon (serieus!) niet 1 bocht maken zonder te vallen. Maar de rest was super!
De liften. (Voor grote weergave kopier even het adres wat je krijgt als je er rechtermuisknop eigenschappen op doet.)
Mooi wolkendek. Rechts overigens de enige ‘zwarte’ piste. Heerlijk breed, goed geprepareerd, niet eens steil, alleen volledig in de schaduw dus misschien daarom zwart…
Nog eens het mooie wolkendek, leuk als je er zelf fijn boven skied. =) Je ziet ook no net dat een van de dorpjes van Hasliberg er net boven ligt terwijl het ‘grotere’ Meiringen de hele dag geen zon heeft gezien.
Pfff, wat een drukke kerstweek. Het was echt je plaatsje zoeken op de piste. Maarja dat heb je in Zwitserland, vreselijk druk, duur, slechte sneeuw (als die er al is ^^), slecht geprepareerde pisten.
Een blauwe piste is altijd goed voor een actie schot, er kan namelijk weinig mis gaan…
Rood gaat ook nog wel, een mooi bochtje, al zeg ik het zelf.
Je ziet het niet echt, maar toch waaide het deze donderdag heel hard.
En daarom waren vrijdags jammer genoeg te liften dicht. En hadden we wat gewandeld. Overigens die koeien klokken die je hier ziet zijn NIET leuk als je er 60 van voor je huisdeur hebt om 1 uur ‘s nachts…. Iets met ’alte Geiste' verjagen. Het leek net een gigantische lawine die door het dorp dreunde.
Goed verhaal,
lekker kort. ;-)