Boete

• DooV

130 is idd aanvaardbaar voor de stukken waar je 90 mag.

Wat ik aan het begin van de maand had bij Metz met die fokking police?

Bij Metz rij ik altijd bij de flitskasten de voorgeschreven snelheid. Daar ben ik niet te beroerd voor.

Maar wat doen die gasten? Die gaan tussen 2 flitskasten met een flitsauto langs de kant van de weg staan.

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.

Ben dus mooi geflitst.

• Aldo

Wees blij dat je geflitste bent. Ik ben voor hetzelfde akkefietje langs de weg gezet daar en TADAAA 90 euri. Ter plekke te betalen of kon pinnen bij de Nettorrama waar ze eens oort van doorlopend betaalloket hadden gemaakt

Kortom bij METZ niet te hard rijden !!

• DooV

Dat doe ik toch niet. Ik rij bij geen enkele vaste flitspaal harder dan wenselijk. Zo sportief ben ik dan ook wel weer.

Meer tegen vieze spelletjes ben je als argeloze chauffeur niet opgewassen.

• Oscar

Bas schreef:

>

> Nou nou Oscar, Gearresteerd bij 150 km per uur?

Tja, in het Frans “arrêter” = aangehouden / tot stoppen gemaand, vandaar…:)

• JW

Als ik al die reacties zo lees zou ik bijna gaan denken dat die onredelijk lage snelheidslimieten bedoeld zijn om toeristen te pesten of uit te melken. Ik kan me ook voorstellen dat ze misschien een andere bestaansreden hebben: het bijdragen aan de verkeersveiligheid. Maar dat is natuurlijk erg ouderwets :?

• DooV

Nee hoor, dat is niet ouderwets.

De snelheidslimieten gelden ook voor de fransen zelf. Bovendien krijgen zij wel de prent thuisgestuurd als ze geflitst worden. Toeristen niet; we worden dus juist bevoordeeld.

Maar het blijft natuurlijk een beetje flauw om naast de vaste controles ook mobiele vallen op te zetten. Dat is flauw voor de fransen én voor de toeristen.

Overigens valt het mij op dat fransen niet te beroerd zijn om met hun lichten te seinen dat de flics er staan. Iets wat je hier in NL niet meer ziet.

• Bas

En in Frankrijk kondigen ze een flitspaal aan en dan staat hij er ook echt!

Alleen die verdekt opgestelde wagens die zie je nauwelijks. Volgens mij heeft de wegbeheerder in FR speciaal van die verdekte inhammen aangelegd.

Snelheidsbeperking bij Metz is om schadelijke stoffen en geluidsuitstoot te remmen. De Snelweg raast er dwars doorheen. Maar ja een rondweg was handiger geweest als ze er maar niet zo'n gedrocht van maken zoals bij Luik. Daar rijdt nu 50% toch weer door het centrum omdat de rondweg 30 km langer is en de bewegwijzering is naadje.

• DooV

0Bas schreef:

>

> > Snelheidsbeperking bij Metz is om schadelijke stoffen en

> geluidsuitstoot te remmen.

Ook dat is een bewezen drogreden.

Er staat nergens dat je dat met 90 km voortkruipen in zijn 5 moet doen.

In de 2e versnelling maakt mijn auto meer herrie en vervuiling dan bij 130 in de 5e.

• Bas

Klopt. Je kunt beter het chippen van voertuigen tegengaan. Dat is pas vervuilend:-)

Ik las net dat er in belgie vanwege smog nog maar 90 gereden mag worden. Toch maar via Duitsland:-)

• Rogier

als jullie nu gewoon in oostenrijk of zwitserland gaan skiën heb je dat probleem ook niet! jullie maken het weer moeilijk dan het is! :)

zelfs …. haat frankrijk!