Hij is GEBROKEN

• Bert Martens

Skiester

Een paar tips.

- Laat je teen(tje) zo goed mogelijk fixeren.

- Ga even na welk kootje (:-))gebroken is en waar ? Wellicht loopt breuklijn door in

het gewricht.

- Ga zelf niet lopen klooien met het intapen als je niet precies weet hoe het moet.

(Laat het liever in 1 keer goed doen. De tape moet nl, als het kan, je hele

vakantie, en langer, blijven zitten want loshalen kan behoorlijk pijnlijk zijn en is

niet bevorderlijk voor het genezingsproces)

- Gebruik anti-allergene tape.

- Laat de tape na het douchen GOED drogen.

Gr

Bert

• DooV

Gewoon een hele load pijnstillers mee naar de Alpen.

En gaan met die banaan.

• Helga

Arjan zie topic hieronder van Skiester AUUWWW

• kootje

Advies zat dus, beterschap.

• skiester

Bert Martens schreef:

>

> Skiester

>

> Een paar tips.

>

> - Laat je teen(tje) zo goed mogelijk fixeren.

Dank - is gebeurd door de huisarts, is overigens geen rocket science, gewoon dakpasgewijs vasttapen met een gaasje tussen de twee tenen, het is niet door en door, en het teentje staat ook niet scheef.

> - Ga even na welk kootje (:-))gebroken is en waar ? Wellicht

> loopt breuklijn door in

> het gewricht.

Valt mee, ik kan de teen los wiebelen zonder pijn, alleen druk van voor is erg pijnlijk, met als gevolg dat ik vrijwel geen schoen meer pas. Ook het gebruik van de teen om te balanceren (in de grond drukken) is niet echt mogelijk. Het is dus het bovenste kootje.

> - Ga zelf niet lopen klooien met het intapen als je niet

> precies weet hoe het moet.

> (Laat het liever in 1 keer goed doen. De tape moet nl, als

> het kan, je hele

> vakantie, en langer, blijven zitten want loshalen kan

> behoorlijk pijnlijk zijn en is

> niet bevorderlijk voor het genezingsproces)

Ik knip het voorzichtig los zodat ik niet veel hoef te trekken. Zal toch af en toe vervangen moeten worden, anders gaat het smetten.

> - Gebruik anti-allergene tape.

Ik heb hansaplast. Ben (nog) niet allergisch.

> - Laat de tape na het douchen GOED drogen.

>

Ik zit zelf te denken het aantal douchebeurten te verkleinen door met een plastic zak te douchen. Ligt een beetje aan de voetengeur…. ;)

> Gr

> Bert

Dank voor de tips :)- wat een gedoe zo'n mini ding. :(

skiester.

• Janneke

DooV schreef:

>

> Gewoon een hele load pijnstillers mee naar de Alpen.

> En gaan met die banaan.

Eh… die banaan, daar wil toch niemand in mee. :D

• skiester

Kootje,

Jij sprak laatst over een maagbeschermer die je bij de Ibuprofen kreeg. Ik heb (naar zojuist bleek op advies van DooV) een lading Advil gekocht, maar bij de apotheek wisten ze niet wat ik bedoelde met een maagbeschermer. (ze hadden niet zoiets los in ieder geval). Wellicht dat ik het in CH wel kan krijgen… Weet jij de naam van dat spul nog?

• Phil

Idee om tegelijk ook ondertape (niet hechtend) te gebruiken, zodat je de boventape na enkele dagen makkelijker kunt verwijderen/verschonen?

Wordt in het voetbal veel gebruikt.

• kootje

Ik heb m'n doosje er even bijgepakt. Maar bij mij was het kwaad al geschied. Maagzuur, pijn en op recept van de huisarts “omeprazol” gekregen.

In Frankrijk geven ze het er als voorzorg gewoon bij wanneer je ibuprofen, diclofenac en/of antibiotica moet gebruiken. Hoe het in Frankrijk heette weet ik niet meer. Wel vreemd dat een apotheker niet weet wat een maagbeschermer is.

Ik weet nog iemand hier die een preventieve maagbeschermer gebruikt. Zal kijken of ik die kan bereiken., dan hoor je nog van me.

• Marinus

Maagzuurremmer dus. Ook zonder recept te verkrijgen bij de drogist/apotheek.

Wel een grappige bijwerking:

“Zeer zeldzaam: borstvorming bij mannen (gynaecomastie).”

Marinus