Skischool Fiss-Ladis zoekt skileraren!

  • suzy_fiss

    Beste ski- en snowboardliefhebbers!

    Het winterseizoen in Fiss loopt alweer in volle gang! De maand februari laat niet lang meer op zich wachten en de Skischool Fiss-Ladis heeft weer dringend jullie hulp en inzet nodig!

    Via deze mail sturen wij jullie alle informatie, die jullie nodig hebben voor een of twee fantastische weken in Fiss en hopen jullie allemaal snel in Fiss-Ladis te kunnen begroeten.

    Het gaat om de volgende weken:

    • Vrijdag 13.02.2009 tot en met zaterdag 21.02.2009.

    • Vrijdag 20.02.2009 tot en met zaterdag 28.02.2009.

    Hebben jullie zin en tijd om een of twee weken in de Skischool Fiss-Ladis te werken, dan vragen wij jullie zo snel mogelijk, (uiterlijk tot 15.01.2009) contact op te nemen met Gabriel Geiger.

    Telefoon: +43 (0) 676 849 187 14. E-mail: gabriel@fiss-ladis.at (liefst in Engels of Duits).

    Belangrijk is, dat jullie een precieze datum aan kunnen geven, wanneer jullie aankomen en vertrekken.

    De skischool regelt voor jullie een onderkomen. Deze onderkomingen zijn in Ried en omgeving en vantevoren wordt niet vastgelegd waar jullie worden ondergebracht. Op het moment dat jullie in Fiss aankomen, wordt bekend gemaakt waar een ieder van jullie wordt ondergebracht.

    De skischool heeft een vervoersmogelijkheid gevonden die jullie vanuit Nederland naar Fiss brengt en retour. De skischool betaalt voor jullie de reis, wanneer jullie voor 15.01.2009 contact opgenomen hebben met Gabriel en ook via onze busorganisatie de reis boeken. Met behulp van onderstaande gegevens kunnen jullie zelf de reis boeken. Het is erg van belang, dat jullie deze reis zo snel mogelijk boeken om verzekerd te zijn van een plek in de bus (minstens 4 weken voor vertrek). Voordat jullie deze reis boeken, moeten jullie wel eerst een bevestiging van de skischool gekregen hebben, dat jullie natuurlijk kunnen komen!

    Bij het volgende bedrijf kunnen jullie een plek in de bus reserveren:

    Interlodge B.V.

    Telefoon: :+ 31 (0)26 - 446 06 05

    E-mail: info@interlodge.nl

    Reserveren kunnen jullie via de website www.interlodge.nl. Meer informatie over de busreis vinden jullie op: http://www.wintersport.travel/pagina/Bus.html.

    Belangrijk! Vermeld bij de reservering duidelijk, dat jullie via Skischool Fiss-Ladis boeken. Jullie moeten dus bij adresgegevens het adres van de skischool aangeven, dan wordt de rekening automatisch naar de skischool doorgestuurd.

    Om aan de slag te kunnen in skischool Fiss-Ladis zul je zelf voor ski- en/of snowboarduitrusting moeten zorgen. Uiteraard krijgen jullie een skipas via de skischool. Jullie zullen op zaterdag na 16.00 uur naar Nederland vertrekken, zodat jullie die laatste dag nog lekker kunnen benutten om vrij te skien of snowboarden!

    Dit is de belangrijkste infomatie, die je nodig hebt om in de skischool te kunnen werken! Wanneer je vragen hebt, die betrekking hebben op de busreis, neem dan contact op met de busorganisatie Interlodge.

    Degene die nog niet bij ons in de Skischool gewerkt hebben, moeten eerst op www.fiss-ladis.at onder Jobs het online formulier invullen. Bij „Notizen“ wel aangeven, dat jullie je aan de hand van deze informatiemail melden. Gabriel zal vervolgens met jullie contact opnemen.

    Degene die al eens bij ons in de skischool aan de slag zijn geweest, kunnen een e-mail sturen naar Gabriel met de precieze aankomst- en vertrekdatum.

    Jullie kunnen deze e-mail graag doorsturen naar vrienden, bekenden en anderen geinteresseerden! We hebben ook een leuke Poster op A4-formaat bij deze e-mail bijgevoegd. Wij zouden het super vinden, wanneer jullie deze poster zo veel mogelijk kunnen verspreiden. Je kunt hem uitprinten en eventueel op verschillende plaatsen ophangen. Zo kunnen jullie zelf mee werken aan vele nederlandse skileraren in februarie.

    Wij hopen op vele aanmeldingen! Alvast bedankt en hopelijk tot in februari!

    Met sportieve groeten,

    Gabriel Geiger

  • JW

    “… Dit is de belangrijkste infomatie, die je nodig hebt om in de skischool te kunnen werken!…” :?

    Zie ik nu iets helemaal over het hoofd of worden er inderdaad nergens vragen gesteld over skivaardigheid, ski-ervaring enz. enz., laat staan over enige ervaring in het geven van of assisteren bij ski-onderricht ???

  • Joost

    Ik heb wel interesse en ben beschikbaar vanaf 1 feb, ik heb echter nog geen anwartersdiploma maar ski wel al 12 jaar en kan gerust zeggen dat ik een goede techniek heb! Ik hoop dat we iets kunnen regelen..

    Vriendelijke gr.

    Joost van Peersuzy_fiss schreef:

    >

    > Beste ski- en snowboardliefhebbers!

    >

    > Het winterseizoen in Fiss loopt alweer in volle gang! De

    > maand februari laat niet lang meer op zich wachten en de

    > Skischool Fiss-Ladis heeft weer dringend jullie hulp en inzet

    > nodig!

    >

    > Via deze mail sturen wij jullie alle informatie, die jullie

    > nodig hebben voor een of twee fantastische weken in Fiss en

    > hopen jullie allemaal snel in Fiss-Ladis te kunnen begroeten.

    >

    > Het gaat om de volgende weken:

    > • Vrijdag 13.02.2009 tot en met zaterdag 21.02.2009.

    > • Vrijdag 20.02.2009 tot en met zaterdag 28.02.2009.

    >

    > Hebben jullie zin en tijd om een of twee weken in de

    > Skischool Fiss-Ladis te werken, dan vragen wij jullie zo snel

    > mogelijk, (uiterlijk tot 15.01.2009) contact op te nemen met

    > Gabriel Geiger.

    > Telefoon: +43 (0) 676 849 187 14. E-mail:

    > gabriel@fiss-ladis.at (liefst in Engels of Duits).

    >

    > Belangrijk is, dat jullie een precieze datum aan kunnen

    > geven, wanneer jullie aankomen en vertrekken.

    >

    > De skischool regelt voor jullie een onderkomen. Deze

    > onderkomingen zijn in Ried en omgeving en vantevoren wordt

    > niet vastgelegd waar jullie worden ondergebracht. Op het

    > moment dat jullie in Fiss aankomen, wordt bekend gemaakt waar

    > een ieder van jullie wordt ondergebracht.

    >

    > De skischool heeft een vervoersmogelijkheid gevonden die

    > jullie vanuit Nederland naar Fiss brengt en retour. De

    > skischool betaalt voor jullie de reis, wanneer jullie voor

    > 15.01.2009 contact opgenomen hebben met Gabriel en ook via

    > onze busorganisatie de reis boeken. Met behulp van

    > onderstaande gegevens kunnen jullie zelf de reis boeken. Het

    > is erg van belang, dat jullie deze reis zo snel mogelijk

    > boeken om verzekerd te zijn van een plek in de bus (minstens

    > 4 weken voor vertrek). Voordat jullie deze reis boeken,

    > moeten jullie wel eerst een bevestiging van de skischool

    > gekregen hebben, dat jullie natuurlijk kunnen komen!

    >

    > Bij het volgende bedrijf kunnen jullie een plek in de bus

    > reserveren:

    > Interlodge B.V.

    > Telefoon: :+ 31 (0)26 - 446 06 05

    > E-mail: info@interlodge.nl

    >

    > Reserveren kunnen jullie via de website www.interlodge.nl.

    > Meer informatie over de busreis vinden jullie op:

    > http://www.wintersport.travel/pagina/Bus.html.

    >

    > Belangrijk! Vermeld bij de reservering duidelijk, dat jullie

    > via Skischool Fiss-Ladis boeken. Jullie moeten dus bij

    > adresgegevens het adres van de skischool aangeven, dan wordt

    > de rekening automatisch naar de skischool doorgestuurd.

    >

    > Om aan de slag te kunnen in skischool Fiss-Ladis zul je zelf

    > voor ski- en/of snowboarduitrusting moeten zorgen. Uiteraard

    > krijgen jullie een skipas via de skischool. Jullie zullen op

    > zaterdag na 16.00 uur naar Nederland vertrekken, zodat jullie

    > die laatste dag nog lekker kunnen benutten om vrij te skien

    > of snowboarden!

    >

    > Dit is de belangrijkste infomatie, die je nodig hebt om in de

    > skischool te kunnen werken! Wanneer je vragen hebt, die

    > betrekking hebben op de busreis, neem dan contact op met de

    > busorganisatie Interlodge.

    >

    > Degene die nog niet bij ons in de Skischool gewerkt hebben,

    > moeten eerst op www.fiss-ladis.at onder Jobs het online

    > formulier invullen. Bij „Notizen“ wel aangeven, dat jullie je

    > aan de hand van deze informatiemail melden. Gabriel zal

    > vervolgens met jullie contact opnemen.

    > Degene die al eens bij ons in de skischool aan de slag zijn

    > geweest, kunnen een e-mail sturen naar Gabriel met de

    > precieze aankomst- en vertrekdatum.

    >

    > Jullie kunnen deze e-mail graag doorsturen naar vrienden,

    > bekenden en anderen geinteresseerden! We hebben ook een leuke

    > Poster op A4-formaat bij deze e-mail bijgevoegd. Wij zouden

    > het super vinden, wanneer jullie deze poster zo veel mogelijk

    > kunnen verspreiden. Je kunt hem uitprinten en eventueel op

    > verschillende plaatsen ophangen. Zo kunnen jullie zelf mee

    > werken aan vele nederlandse skileraren in februarie.

    >

    > Wij hopen op vele aanmeldingen! Alvast bedankt en hopelijk

    > tot in februari!

    >

    > Met sportieve groeten,

    >

    > Gabriel Geiger

  • edwin

    Luxe hoor… met de bus naar je werk in Oostenrijk.

    Kan dat nou niet anders?

  • atomic

    *******************

    Ik heb wel interesse en ben beschikbaar vanaf 1 feb, ik heb echter nog geen anwartersdiploma maar ski wel al 12 jaar en kan gerust zeggen dat ik een goede techniek heb! Ik hoop dat we iets kunnen regelen..

    ******************

    Dat klinkt het beetje hetzelfde als:

    Beste directeur van het talen-instituut. Ik spreek al meer dan 25 jaar Nederlands, kan ik bij jullie les komen geven ? Ik heb 6 jaar ervaring als verpleger in een ziekenhuis.

  • Joost

    Nee, ik ben geen verpleger. En ik ben van mening dat je na het afronden van vwo en een universitaire studie vast wel een snelle opleiding tot skileraar kan volgen indien er echt met spoed leraren nodig zijn.

    Maar bedankt voor je bericht hoor, misschien volgende keer toch maar wat leukers doen met je tijd?!

  • Janneke

    suzy-fiss schreef:

    Degene die nog niet bij ons in de Skischool gewerkt hebben, moeten eerst op www.fiss-ladis.at onder Jobs het online formulier invullen. Bij „Notizen“ wel aangeven, dat jullie je aan de hand van deze informatiemail melden. Gabriel zal vervolgens met jullie contact opnemen.

    Degene die al eens bij ons in de skischool aan de slag zijn geweest, kunnen een e-mail sturen naar Gabriel met de precieze aankomst- en vertrekdatum.

    @Joost: als je echt interesse hebt, moet je vlg. mij niet hier op het prikbord maar op die website reageren… succes.

  • JW

    Beste Joost,

    Ik krijg het idee dat je niet echt beseft wat de gemiddelde Nederlander die straks in Serfaus/Fiss op skiles gaat van zijn leraar verwacht. Ik krijg ook niet het idee dat je wel eens iemand les hebt proberen te geven.

    Twaalf jaar geskied (1, 2, 3 weken per jaar ?) zegt op zich echt helemaal niets ! Maar als die universitaire studie “lawinekunde” betreft kun je misschien wel op een andere manier nuttig maken in de sneeuwgebieden. Maar of je dan ook zo'n blits lerarenpak aan mag ? Dat betwijfel ik…

    Kortom, ik sluit me helemaal aan bij Atomic (en natuurlijk vind ik het een leuke tijdsbesteding om dit soort dingen hier even op te schrijven :D )

  • Joost

    haha les gegeven heb ik wel eens aan vrienden ja! Maar ach, aangezien er in het oorspronkelijke bericht niks stond over een vooropleiding (zoals jij zelf overigens ook al opmerkte), dacht ik wie niet waagt wie niet wint.

    En de universitaire studie is helaas geen lawinekunde maar tandheelkunde. Maargoed dit zorgt er wel voor dat die 2 weken wintersport er per jaar gemakkelijk in zitten :D Moet alleen wel nog even de studie afmaken!

    Ik wens jullie in ieder geval alvast een fijne wintersport, ik vertrek vrijdag naar Les Trois Vallees voor mijn 1e wintersport dit seizoen!

  • JW

    't Is sowieso een in alle opzichten merkwaardige aanbieding.

    Stel dat je wél over de kwalificaties beschikt om skiles te geven. Dan krijg je van de skischool Fiss-Ladis de (oncomfortabele, je moet ervan houden..) busreis vergoed, evenals de skipas. Je mag een week het mooie ski-pak aantrekken, en je krijgt als ik goed begrijp een onderkomen ergens onderin het dal. ('s morgens vroeg op pad en vroeg weer terug). Als lokkertje kun je dan die ene laatste zaterdag nog een goeie halve dag zelf skiën.

    Verder lijkt het weinig op te leveren (maar je moet er in Nederland wel een week vrij voor nemen).