Ik zoek wel iemand die al 13 jaar skiet die is vast beter dan 12 jaar. (gaaap)
K.K.
Ha Gabriel,
Wordt weer druk he met de feb. al die enorme hoeveelheden kaaskoppen dit
nog liever in het Nederlands worden aangesproken dan dat ze goed les krijgen.
Mag ik je een tip geven als je geen ski-wuppen kunt krijgen dan moet je even een paar Oosterijkers deze kan op sturen (met een bus) dan leren we ze wel even wat woordjes.
K.K.
K.K. schreef:
>
> Wordt weer druk he met de feb. al die enorme hoeveelheden
> kaaskoppen die nog liever in het Nederlands worden aangesproken dan dat ze
> goed les krijgen.
Daarom heb ik er totaal geen probleem mee als mijn dochters van een Oostenrijkse of Duitse leraar les krijgen, voorkeur gaat echter wel uit naar een lerares :-)
Overigens zit een groot gedeelte van de leraren het hele seizoen in S-F-L
Marinus
Kom al jaren in S-F-L en ook ervaring opgedaan met de skischool in Fiss met name voor de kids. Vele skileraren en skileraressen zitten er het hele seizoen maar ook een groot aantal NL sklileraren die alleen tijdens het hoogseizoen een paar weken er zitten. Een aantal die ik sprak komen er ieder jaar terug en zijn vaak student… dus tijd zat.
je begrijpt wel dat ik (itt de andere NL ouders) het helemaal niet erg vond dat mijn zoon vorig jaar in Serfaus van een lokaal meisje les kreeg (bijna als enigste klas..).
Wat wel grappig is dat Marinus voor zijn dochters liefst een juf heeft. Ik heb gemerkt dat ik voor mijn zoon liefst een meester heb: die praten wat minder en skieen meer! Doen ook meer jongens dingen zoals even hard rechtdoor en springen over heuveltjes achteruit skieen enzo. Terwijl die dames veel meer gericht zijn op de perfecte bochtentechniek. EN allemaal ingewikkelde oefeningen doen, die mijn motorisch niet zo begaafte zoon (ja ene echte jongen!! hij zal ook geen goeie danser worden ) natuurlijk helemaal niet begrijpt.
2 weken geleden in Zoetermeer was het weer zover: eerste afdaling kwam ie keurig carvend naar beneden. Ging die juf allemaal oefeningen doen met handen omhoog en zwaaien en je zag gewoon dat dat ie het helemaal niet begreep, want het doel was om gewicht op dalbeen te krijgen en hoog laag erin te krijgen, maar hij deed het HELEMAAL verkeerd. Aan het einde van de les skiede hij slechter dan daarvoor En vervolgens had ik ook nog problemen om hem de week daarna erheen te krijgen!!
De week daarna (afgelopen woensdag) was juf ziek en was er een inval meester. Die liet de kids gewoon parallel skieen, nam ook pilonnetjes mee en liet ze de bocht om springen. En een lol dat ze hadden…
Nou zal dat niet voor alle juffen en meesters gelden, maar tot nu toe is mijn ervaring alleen nog maar zo geweest….
Joost,
Ik bedoelde ook niet dat jij verpleger bent (hoewel ik er niet ver naast zat, gezien je opleiding tandheelkunde )
Ik bedoelde er mee te zeggen dat 12 jaar ski-ervaring geen kwalificatie is om als ski-leraar te kunnen functioneren (net zo goed als een verpleger die als 25 jaar nederlands spreekt waarschijnlijk geen nederlandse les kan geven)
Een voetbaltrainer heeft ooit gezegd : “Een goed paard is nog geen goede ruiter”
skiester schreef:
>
> Wat wel grappig is dat Marinus voor zijn dochters liefst een
> juf heeft.
Nee, niet voor mijn dochters Voor papa :o
Hoe dan ook, springen, funtoestellen, niets is ze te gek. Ze waren tamelijk boos dat ze naar school moesten en niet mee mochten naar Winterberg afgelopen donderdag.
Marinus
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?