Skigebied afweging: Meningen gevraagd !

  • guidojp

    Hallo,

    Ik ga in februari op vakantie met ouders en kinderen. Dochter van 5 gaat voor het eerst skiën, zoon van 3 wil sleetje rijden etc. Ouders willen graag wandelen en langlaufen. Onze wensen staan dit jaar onder aan de lijst. Ik heb een aantal aanbiedingen van appartementen liggen in verschillende gebieden (waar ik niet geweest ben). Kindvriendelijkheid staat hoog op de lijst. Ik hoor graag jullie (altijd duidelijke) mening:

    Kuhtai, Warth of Berwang ? (en waarom ?)

    Roept u maar en alvast bedankt !

  • anne

    BadMitterndorf/Tauplitz.

    Een van de beste langlaugegebieden van Oostenrijk.

    Om te leren skien voor je dochter is een mooie dalkom waar alles aanwezig is en niet te groot. Hier zijn op loop afstand ook wat restaurantjes waar je kunt afspreken.

    Voor jezelf liggen er best aardige afdalingen om je sportief uit te sloven.

    Ik denk dat ook je zoon hier kan sleetje rijden.

    Kijk eens op de site zou ik zeggen.

  • DooV

    Ik hoor goeie berichten van La Grave

  • JW

    …als langlaufgebied inderdaad ongeëvenaard….!

    Maar La Grave staat niet in het rijtje waarvoor guidojp aanbiedingen had gekregen. En die plaatsen ken ik niet echt. (Overigens is het maar de vraag of iemand hier die drie gebieden allemaal kent),

  • Jürgen

    Warth in Vorarlberg is sneeuwzeker, rustig, leuk gebied met goede liften (sommige met stoelverwarming), apres ski is vrij rustig, wandelen valt tegen. Voor beginners lastig stukje terug naar het dorp Warth, tenzij je een smal pad terug wil nemen. Ströcken (zelfde gebied) is gemakkelijker. Prijzen zijn er gunstig, ondanks dat Lech om de hoek ligt. Je kunt ook naar Lech skiën.

  • Oscar

    Hoi guidojp,

    welkom op dit prikbord (volgens mij ben je nieuw, kon geen eerdere bijdragen van je vinden).

    Kühtai: ooit eens geweest in mijn jeugd, Pasen 1985 ergens die koers.

    Niet bijster groot gebied, wel relatief sneeuwzeker door hoge ligging.

    Voor het langlaufen en het wandelen wil je daar niet zijn, grote kale bedoeling daar.

    Je kunt echter met de auto naar Gries, Sellrain, St. Sigmund en Praxmar, daar is qua langlauf en wandelen iets meer te doen.

    Berwang: vormt een geheel met Bichlbach, de laatste was altijd een “doorreisdorp”, ligt aan de Fernpasroute.

    Ligt in de Tiroler Zugspitzarena, Ehrwald en Lermoos zitten ook in de skipas. Lijkt mij een veel betere keus, zeker qua langlauf / wandelen. Over Ehrwald en Lermoos is al veel geprikt.

    Met Warth kan ik je niet helpen. Zoek in het archief even op termen als “Bregenzerwald”, “Schröcken”, “Schoppernau” en bijdragen van “hia” (zij is stamgast in dat laatste gebied).

    groeten,

    Oscar

  • coco

    Hoi Jw,

    het is niet mogelijk om van Warth naar Lech te skieen!! Er wordt al jaren over gepraat, maar dat is dan ook alles…….

    Warth zelf is geen typisch “gezellig” Oostenrijks dorpje en kent geen echte dorpskern.Door het dorp loopt een doorgaande weg, niet ideaal met kinderen.

    Jurgen, ik ken Berwang ook en dat is meer een gezellig dorpje, rustig en met pistes die bijna in het dorp uitkomen. Geen groot skigebied, wel prima voor kinderen en niet al te veeleisende skieers. Busverbinding met Lermoos is waardeloos(rijdt 3 x per dag heen en weer).

    kuhtai ken ik helemaal niet. Succes met je keuze

    gr Coco

  • coco

    O ja en even ter aanvulling wandelen rondom Warth is inderdaad niet geweldig en van horen zeggen ook niet in Kuhtai(alles boven de boomgrens, niet echt leuk om doorheen te wandelen). Rondom Berwang zijn veel wandelpaden tussen de bomen door! Als je echt allleen uit deze die plaatsen wilt kiezen, zou het voor mij dus niet moeilijk zijn……….

    groetjes Coco

  • Jan

    Volgens mij zou Westendorf ook heel geschikt voor jullie zijn, heel kind vriendelijk. Je zou zelfs allebei je kinderen (speciale klasjes voor 3 en 4 jarige) in een klasje kunnen doen, oefenweide ligt in het dorp ook leuk voor opa en oma om hun kleinkinderen te zien skien.

    Om deze oefenweide kan ook gesleed worden.

    Groeten Jan.

  • haas

    ik sluit me helemaal aan bij coco's mening over Warth. Ik zou het echt niet doen.

    Bovendien… vond ik de organisatie van de skischool bijzonder slecht.