Skigebied afweging: Meningen gevraagd !

• Gjp

Hallo allen,

Bedankt voor de reacties ! n.a.l. van de reacties en een beetje google-en heb ik kuhtai afgevoerd van de shortlist. In Berwang is niet veel meer vrij in de week dat wij gaan, zal dus moeilijk worden. Warth blijft er nog even op, de shortlist wordt aangevuld met St. Johann in Tirol (tip van vrienden) en Westendorf (maar ik had als gezocht naar accomodatie in Elmau, waar ik eens geweest ben, maar bijna alles is vol) Is Westendorf niet een enorm Hollands apres-ski bolwerk ? (mijn reactie geeft al aan hoe ik hierover denk :-) ) Andere tips blijven welkom.

Hier nog reactie op ?

• Guidojp

voor de goede orde GJP is Guidojp (daarom kon Oscar denk ik niets vinden).

• bBagheera

Ik zou vooral iets kiezen in de buurt van de piste/lift, dan kun je ook nog 'ns effe gaan skien voor een uurtje. Als je dan eerst de auto moet pakken, ben je weer veel langer onderweg.

• Jan

Als je het niet opzoek (de apres ski) zal je er geen “last” van hebben.

Er zijn nog genoeg ouderwets gezellige Oostenrijkse tentjes.

Voor nederlandse apres ski heb je slecht 3 tenten (Geri's inn, wunderbar en Muskitobar) als je deze mijdt zul je verder een rustige vakantie hebben.

Wel veel Nederlanders in het dorp aanwezig, maar daarvan zijn het merendeel gezinnetjes, omdat de skischolen er zeer goed geregeld zijn.

Ook zijn de rest van Skiwelt en kirchberg in handbereik.

Groeten Jan

• Helga

Heb leren skiën in Kuhtai, goed dat je die plaats al hebt weggestreept. het is wel een super sneeuwzeker gebied (hoogste skidorp van Oostenrijk volgens mij) maar echt leuke oefenweides hebben ze niet.

Was in maart dit jaar in Berwang, je kan er mooi wandelen, overzichtelijk gebiedje, ienemienedorpje, kindvriendelijk, denk best geschikt voor jullie.

Over Warth kan ik geen oordeel geven (nog nooit geweest)

Ik vond in Köningsleiten de oefenweide voor kinderen ook mooi om te zien, heb zelf geen kinderen, maar ligt knus midden in het dorp. weet niet of je er goed kan wandelen en vrees dat alles al volgeboekt is.

• William

Zugspitz arena is kindvriendelijk, zou alleen dan zelf voor Lermoos danwel Ehrwald gaan. Leuke skischool in Lermoos. Mooi gebied om te wandelen.

Succes met zoeken.

• Henk

Hoi, als je eventueel plaatsen aan je lijstje wil toevoegen zou ik ook eens naar Filzmoos kijken. Wij zijn daar een aantal jaren achtereen geweest toen onze kinderen ook die leeftijd hadden. Mijn schoonouders gingen ook mee, we zaten dan in Aparthotel olympia, wij in een appartement, lekker ruim, en schoonouders in hotel kamer vlak naast elkaar. Ski school heel leuk voor kinderen, beginners weide achter het olympia hotel. Als je met de cabine lift naar boven gaat kan je daar langlaufen. Het dorpje is ook leuk en je hebt ook nog een hele lange rodelbaan. Skigebied niet heel groot maar toch wel leuk. Filzmoos is ook eenvoudig te bereiken met de auto.

Zie http://www.filzmoos.at/ en http://www.aparthotel.com/

suc6,

Henk.

• skiester

“Mijn schoonouders gingen ook mee, we zaten dan in Aparthotel olympia, wij in een appartement, lekker ruim, en ***schoonouders in hotel kamer vlak naast elkaar***.”

Hadden ze elke een eigen kamer??

• Guidojp

Hallo,

Laatste nieuws: het is Grossarl geworden. Redelijk voordeling appartement kunnen huren in een gebied met elk wat wils. Bedankt voor alle tips.

• Henk

1 van onze kinderen bij “Oma” op de kamer en “Opa” bij ons op de kinderkamer, ging heel erg goed… (kinderen hoeven het niet eens te vragen, “Oma” heeft het schema altijd al klaar…..) ;-)