veel sneeuw....

  • linda

    veel sneeuw in aantocht als ik naar de weersvooruitzichten kijk, wij gaan vrijdag de 26ste richting serfaus en dehele week verwachten ze zo ongeveer sneeuw. Ik ben erg benieuwd hoe het daar zal zijn, normaal altijd naar st. johann in de voorjaarsvakantie. Nu eens wat hoger en met oud en nieuw in oostenrijk.

    Hoe wordt oud en nieuw daar gevierd???

    ik krijg nu wel heel veel zin om te gaan.

    groetjes linda

  • Janneke

    Hi Linda, wij zitten die week in Kappl… ik ben ook benieuwd hoe oud & nieuw gevierd wordt in Oostenrijk. Wij hebben nl. een chalet gehuurd, maar eten 's avonds in een nabijgelegen restaurant. Hopelijk hoeft dat met oud & nieuw niet allemaal op sjiek, want daar heb ik tijdens de wintersportvakantie weinig zin in.

  • jacob

    oud en nieuw is weinig spektakel in O'rijk.

    vroeg naar bed, volgende dag weer skien!!

  • Chris (die andere)

    Inderdaad weinig spektakel met oud en nieuw.

    Ik heb me ooit in Hinterglemm verbaasd hoe relatief rustig het er was met oud en nieuw.

    Volgens mij zit iedereen met slaapogen te wachten tot het uur nul en stapt dan na handen te hebben geschud zo snel mogelijk het bed in.

  • jolanda

    ligt er aan waar je zit hoor,

    hier in het zillertal zijn verschilde soort vuurwerkshow

    en s'nachts zijn wij met alle buren en hun gasten op de straat te vinden

    okee het duurt niet tot heel vroeg in de morgen maar gezellie is het wel

  • noortje

    Jaaahh… Jolanda.. In Kaltenbach 31-12 om 18.00 dacht ik, een groot spectaculaire vuurwerkshow!!! Mooie verlichte dal afdaling met fakkels wauw…

    Helaas gaan we dit jaar met kerst…… vind het zo jammer om dit te missen!

    In Fugen schijnt het de 1e jan. groot vuurwerk te zijn, maar nooit geweest!

  • DucatiF1

    2 jaar geleden in Ried im Oberintal (dorpie in het dal bij Serfauss-Fiss-Ladis) oud/nieuwjaar gevierd tijdens de wintersport.

    Net als in NL werd er vuurwerk op straat afgestoken. Verkrijgbaar in de lokale supermarkt. Hier en daar feest in de plaatselijke hotels.

    Nieuwjaarsdag op de pistes was wel erg rustig. Denk dat zeker 50% zo niet meer lekker lag uit te slapen. Pas na 12.00 uur werd het wat drukker op de pistes.

    Dit jaar weer naar Ried im Oberintal. Vertrek op de 26e met overnachting in Bregrenz.

  • Ikke

    Heb nu al een aantal jaren achter elkaar oud en nieuw gevierd in St. Anton. Altijd heel veel mooi vuurwerk. We vieren t in het hotel, daar beginnen we met een groot diner tot ca. 12 uur en dan gaat t dak eraf! Een flink feest dat tot diep in de nacht doorgaat. Ook een keer t dorp in geweest, en ook daar werd flink gefeest!

    Dit jaar zijn we weer van de partij, bevalt ons prima.

    De volgende dag is het dan ook errrug rustig op de pistes, tenminste aan het begin van de dag. In de middag is iedereen weer wakker, en gaan weer lekker de piste op!

  • Janneke

    In Ellmau vierden we vroeger oud & nieuw met de familie in ons appartement. Kan me nog wel herinneren dat er gewoon net als bij ons in NL veel vuurwerk was. Het mooiste vond ik dat er om middernacht bovenop de Wildekaiser fakkels werden aangestoken (door bergbeklimmers die daar overdag al heen geklommen waren… kun je voorstellen, die zitten midden in de nacht daar boven op die berg) in de vorm van het nieuwe jaartal. Dat moeten heel wat fakkels zijn, wil je dat vanuit het dorp kunnen zien. Dat was altijd een heel spektakel.

    Ik ga dit jaar naar Kappl, had ergens gelezen dat ze daar (of was het in Ischgl?) de gewoonte hebben om met elkaar te gaan walsen, buiten op straat. Nou ja, ik ben benieuwd, we zullen wel zien. Het hoeft van mij geen latertje te worden, maar een beetje vuurwerk en gezelligheid is natuurlijk wel leuk. We nemen in ieder geval zelf al flessen champagne vanuit NL mee… valt er in het dorp niks te beleven, dan vieren we gewoon ons eigen feestje in ons chalet.

  • simoontjuh

    Vorig jaar in Solden geweest met Oud en Nieuw.

    Ik vond het erg meevallen met het vuurwerk vergeleken met NL.

    Het meeste kabaal kwam van ons :D

    Moet wel eerlijk zeggen dat we verder de kroegen niet langs zijn geweest,daar zal het wel flink los zijn gegaan.