Verhoging skipassen

  • Theo

    Prijzen van skipassen zijn in Ost Tirol sterk verhoogd door het afschaffen van het seniorentarief. Al eerder werd de leeftijdsgrens van senioren verhoogd van 60+ naar 65+ en nu is de categorie afgeschaft. De “prijsstijging” varieert van 15-25 % voor de groep senioren.

    Lang leve de kredietcrisis

    Theo

  • christophe

    jij hebt ‘tijd’ genoeg gehad om geld te verdienen.:D

  • skiester

    Vraag me eigenlijk ook af waarom die korting er sowieso was. Bij de hotels en restaurants en skihuur krijg je als senior toch ook geen korting? Senioren nemen ook niet minder plek in in de lift dus vraag ik me af waarom gebieden (die meestal worden gerund door een commerciele organisatie) die korting geven.

    Kinderkorting snap ik wel, want die kids komen met ouders, dus is dat ook een marketing instrument om gezinnen te lokken.

  • kootje

    “Vraag me eigenlijk ook af waarom die korting er sowieso was.”

    Misschien omdat ze minder frequent gebruik maken van de liften.

    Of misschien dachten ze wel dat die oude van dagen wat minder te besteden hadden. Maar dat gaat volgens ene Bos ook niet meer op. Die worden als rijk beschouwd tegenwoordig, vandaar.

    “Senioren nemen ook niet minder plek in in de lift”

    Nee, misschien zelfs wel meer, die dik gevreten bejaarden :D

    “Kinderkorting snap ik wel, want die kids komen met ouders, dus is dat ook een marketing instrument om gezinnen te lokken.”

    Daarom snap ik het dus juist niet, want dan kunnen ze opa en oma ook meenemen om op de kleinkinderen te passen. :?

  • kootje

    Volgens mij is het kartelvorming door de liftmaatschappijen. Is in Frankrijk ook zo.

  • skiester

    Maar opa en oma die oppassen hebben geen lift skipas nodig, want die skien niet, die passen op….

    En dat snap ik idd niet, want wil je een keer met ze afspreken dan moeten ze een kapitaal betalen voor 1 retourtje met de gondel.

  • Ronaldski

    Op heel veel plaatsen in de wereld krijg je als senior ook korting op hotels, restaurants en skihuur. Maar in Europa hebben ze nog niet zo ontdekt hoe je zoiets goed moet doen.

    Prijsdifferentiatie is een middel om klanten te sturen. Een bekende methode is om schaarste in het hoogseizoen te beboeten met een premium prijs en door de klanten te verschuiven naar het laagseizoen met aantrekkelijke prijzen. Of door de enorme prijsdrempel voor gezinnen met kinderen te verlagen door kindertarieven te rekenen.

    Seniorenprijzen voor liften zijn bedoeld om het voor senioren aantrekkelijker te maken om met vakantie te gaan. Het doel voor de liftbedrijven is meer omzet, maar dan moet je de seniorenprijzen niet in het hoogseizoen aanbieden. Want dezelfde senioren bezetten dan ook de bedden van personen die voor de liften de premium prijzen moeten betalen.

    Mede op basis van de constatering dat er steeds meer senioren komen hebben de liftbedrijven de korting kleiner gemaakt of afgeschaft. Afschaffen van de aantrekkelijke tarieven is echter heel verkeerd. Want is de kans groot dat de senioren ook niet meer in het laagseizoen komen of slechts een keer per seizoen gaan wintersporten.

  • skiester

    Maar als dat zo zou werken zouden ze de prijsdifferentiatie voor iedereen moeten maken. Maar iedereen wil wel buiten seizoen, of de passen hgoedkoper zijn of niet!

    Overigens gebeurt dit al door de hotels. Sommige gebieden hebben ook een laagseizoen tarief aan einde seizoen. Ook logisch aangezien dan vaak een aantal pistes dicht zijn…

  • Marinus

    Theo schreef:

    >

    > is de categorie afgeschaft. De “prijsstijging” varieert van

    > 15-25 % voor de groep senioren.

    6 dagen hoogseizoen Serfaus volwassene: Eur 182

    6 dagen hoogseizoen Serfaus bejaarde: Eur 166

    Onze bejaarde medeburger krijgt dus 8,8% korting. Bij 25% korting zou de liftprijs Eur 136,50 zijn

    5 - 10% voor senioren lijkt me meer op z'n plaats.

    Marinus

  • skiester

    EN nog wat: het verschil is misschien 30 euro. Ik kan me toch niet voorstellen dat een senior stel zich door die 30 euro thuis houdt… - zeker aangezien de hotels en appartementen in de laagseizoenen makkelijk een paar 100 euro goedkoper zijn….