Verhoging skipassen

• kootje

In Les Arcs (geen Paradiskikaart) scheelt het € 49,50 op een 6-daagse pas.

• kootje

Maar een opa en oma die skiën en oppassen hebben wel een skipas nodig. Overigens kun je in Les Arcs een voetgangerspas kopen, 7 dagen voor ik dacht iets van € 53,– .

• kootje

Ronald schreef:

“Afschaffen van de aantrekkelijke tarieven is echter heel verkeerd. Want is de kans groot dat de senioren ook niet meer in het laagseizoen komen of slechts een keer per seizoen gaan wintersporten.”

Zo hebben wij dit jaar besloten om voor het eerst geen seizoenspas te kopen. We gaan eens kijken of het niet goedkoper is om van andere regelingen gebruik te maken.

B.v. alleen tijdens het verblijf van de kleinkinderen in LA eens een voetgangerspas te kopen. Kunnen we ruilen met de kinderen. Want er moet toch altijd een bij die kleintjes zijn.

Zo kan je ook een 4 uurs skipas per dag kopen. Of een Zenkaart 10 dagen skiën op dagen dat het jou uitkomt. We zien wel. Voor € 1400,– (2 seizoenkaarten) kan je nog aardig wat kopen.

• skiester

700 pp dat is wel veel zeg! Is dat alleen voor Les Arcs of ook Paradiski?

Meestal is een seizoenspas al voordeliger als je meer dan 2 1/2 a 3 (losse) weken in een gebied zit…

• kootje

Dit is alleen voor Les Arcs/Peisey-Vallandry. Dus de oversteek naar La Plagne zit daar niet bij. Alle prijzen zijn verhoogd dit jaar. 6 daagse skipas kost € 203,– Seizoenspas om precies te zijn € 730,– . Ben heel benieuwd, want ik heb al een aantal mensen gehoord die geen seizoenspas meer kopen. Je kunt jezelf natuurlijk ook wel eens de markt uit prijzen. Maar ja, de reparatie van de Vanoise Express moet wel bekostigd worden.

Voor mij hadden ze dat ding niet hoeven te bouwen.

• Ronaldski

Ik hoop dat ze die kosten terughalen op de fabrikant.

• Arne van PlanJA.nl

Oplossing om aan al deze problemen een einde te maken is om gewoon in een dorp als la Plagne te gaan wonen/ werken. Voor mij als ondernemer/ inwoner is de skipas het la Plagne gebied voor het HELE seizoen, dus van zaterdag 13 december 2008 tot ergens eind april 2009….

schrik niet…. 292 euro, en dat mag ik in twee termijnen betalen!

Ik ben wel verplicht een verzekering bij Club de Sport af te sluiten, de zogenaamde carte neige voor 42 euro. Maar dit is een super goede verzekering.

De paradiski-pas (dus la Plagne en Les Arcs) is dit jaar wel fors duurder geworden: 449 euro. Dus ik neem weer alleen een seizoen pas la Plagne. Om aan te geven dat la Plagne echt erg goedkoop is voor zijn inwoners/ saissonnairs dit voorbeeld, in seizoen 2001/2002 betaalde ik in Val Thorens voor een ‘werkers’ seizoenpas voor alleen vallei Bellville (St. Martin, Les Menuires en VT) 390 euro (2558 Ffr).

Allemaal een goede winter. Arne.