Slechte ervaringen Sport conrad

  • Janski

    Ik moet toch even mijn verhaal kwijt. Halverwege Januari was ik op zoek naar een paar Armada TST´s. Na goed zoeken kwam ik er achter dat deze bij sport-conrad toch wel 40 euro goedkoper waren dan in Nederland. Omdat ik ook een helm, goggles en nog wat meer spullen zocht heb ik ze gemailed met de vraag of er nog wat korting mogelijk was. Ik gaf toch in totaal meer dan 1000 euro uit. Ik kreeg een beetje een kribbige mail terug met dat ze al absoluut de laagste prijs hadden. Voor alles behalve de ski's viel dat wel mee maargoed, toch maar besteld. De spullen & ski's waren na een dag of 5 in huis. Mijn goggle niet, gemailed, na 2 dagen een reactie dat deze in februari zou komen, na mijn vakantie. Jammer. Nouja, met de oude goggle op vakantie dan maar.

    Eind Januari op vakantie gegaan, heerlijke trip tot dat ik een flinke klapper maakte en de voorkant van één van mijn bindingen loskwam. Direct naar de locale shop gegaan. Zij konden niet echt achterhalen waarom deze was losgeschoten, wel repareren. Volgens hun zou het kunnen dat één van de schroeven was dolgedraaid. Met wat speciaal spul en een dikkere schroef ofzo hebben ze het gerepareerd. Rest van de week nog wel een dag op geskied maar wel wat terughoudender. Had nog een ander paar bij dus daar heb ik daarna het meeste op geskied.

    Thuisgekomen Conrad gemailed met het verhaal. Kreeg ik een reactie dat ze door de reparatie niet meer goed konden achterhalen wat er precies mis was met de binding. Daarnaast is het door mijn val waarschijnlijk geen garantie. Ze gaven aan dat als ik de ski opstuur dat ze het nog wel willen beoordelen. Maar voor zo'n pakket kost me dat 50 euro! En daarnaast mogen bindingen op een ski toch niet zomaar loslaten? Daarom hier: een dikke onvoldoende voor de service en de ervaring! Onvriendelijke klantenservice, geen korting en geen after sales! Heb de ski ivm de kosten nog steeds niet opgestuurd.

  • Marinus

    Slechte service is natuurlijk niet goed te praten, maar voor €40 korting op €1000 ga ik niet spulletjes in Duitsland kopen. Geef liever wat meer uit bij een gerenommeerde zaak waar ze after sales hebben. Ik noem een MK ofzo…

  • skiester

    Ja idd heb even wat minder medelijden. Door op internet ver weg goedkoper te bestellen neem je het risico dat de returns wat lastiger zijn.

    Overigens heb ik ik prima ervaringen met Sport-Conrad. Dat terzijde.

  • Els

    Een binding mag inderdaad niet zomaar loskomen. Ook niet als je een flinke klapper maakt. En dat ze door de reparatie niet meer kunnen zien hoe het gekomen is maakt volgens mij ook niet uit. Je laat hem toch niet voor niets repareren. Heb je trouwens niet gewoon recht op garantie. Een nieuw artikel moet toch gewoon goed zijn. Ik heb ook wel eens iets via een Duits internet bedrijf besteld (computer) en ik kreeg gewoon een nieuwe toen hij binnen een paar weken niet goed bleek te zijn. En wat de rest van je verhaal betreft: ik weet uit ervaring dat je de koop gewoon ongedaan kunt maken bij Conrad als een artikel niet op tijd geleverd kan worden. En dat je geen extra korting kreeg is vrij normaal en dat wist je van tevoren. Zelf heb ik alleen maar goede ervaringen met mijn bestellingen bij Conrad, maar hun verdere service heb ik tot nu toe niet nodig gehad.

  • Marinus

    Els Schreef:

    ——————————————————-

    > Zelf heb

    > ik alleen maar goede ervaringen met mijn

    > bestellingen bij Conrad, maar hun verdere service

    > heb ik tot nu toe niet nodig gehad.

    En daar sla je de spijker op z'n kop. Bij internetaankopen hou ik altijd in m'n achterhoofd of de aankoop zich nog loont als ik het artikel onverhoopt zou moeten retourneren. Dan maar liever een paar tientjes extra betalen bij een echte winkel.

  • Els

    Helemaal met je eens Marinus. Ik maak wat dat betreft alleen maar gebruik van echte mooie aanbiedingen. En dan moet ik ook vrij zeker zijn dat ik het niet wil ruilen of retourneren want dan zijn de portokosten bij Conrad voor mezelf. Ik heb wel altijd aangenomen als een artikel niet deugt dat ze het dan zonder kosten terug nemen. Ik weet niet precies hoe dit in Duitsland geregeld is, maar het zou voor Janski wel de moeite waard zijn om uit te zoeken wat zijn rechten nu precies zijn en dan nog eens contact opnemen met Sport Conrad. Die willen echt hun goede naam niet kwijt.

  • skiester

    portokosten hou je. Als je naar de winkel moet terugrijden met een probleem krijg je de benzine kosten toch ook niet vergoed? Als er iets niet deugt dan geldt verder normaal garantierecht en zullen ze er iets mee moeten doen (bewijslast kan wellicht lastig zijn) maar porto kosten zijn het risico van een verre internetwinkel.

  • Janneke

    Tja, ik vind het rot voor je dat je ski kapot is, maar ik ben het wel met de andre reacties hier eens, voor zo'n bedrag had ik liever een leverancier dicht bij huis gezocht, waar je makkelijk naartoe kan in geval van schade zoals jij nu hebt. Los van of je in je recht staat of niet, het geeft gewoon te veel rompslomp,. dat merk je nu zelf. Afijn, hopelijk wordt het uiteindelijk toch nog naar je tevredenheid opgelost, maar daarvoor zul je dus wel eerst je ski's terug moeten sturen.

  • Joep

    Je had de ski niet moeten laten repareren want nu is het voor hun niet meer mogelijk om te beoordelen waar het defect aan ligt. Dat laat onverlet dat het zomaar loslaten van een binding natuurlijk niet mag gebeuren en dat de ski op dat punt dus misschien niet voldoet aan de redelijke verwachting die je eraan kunt stellen. Vraag is natuurlijk wel: als je een “flinke klapper” maakt, geldt dat dan nog? Wat voor klapper was het? Hoe strak stonden je bindingen afgesteld? Hoe beoordeel je of bij zo'n klapper de binding nog steeds niet zomaar los kan laten. Een paar dagen flink geskied: als de schroef echt dolgedraaid was: was die binding er dan niet al veel eerder afgekomen?

    Maar gesteld dat je val zodanig was dat je er gewoon op mocht vertrouwen dat de binding vast bleef zitten. Op Europees niveau is geregeld dat je (nog los van eventuele fabrieksgarantie) dan door de verkoper van de ski gecompenseerd moet worden: nieuwe ski's of een reparatie die de ski's in nieuwstaat terugbrengen. Geldt dus ook in Duitsland. Ik denk wel dat skiester gelijk heeft qua portokosten: het is niet vanzelfsprekend dat die vergoed worden. En door zélf aan de ski te gaan sleutelen heb je een complicatie veroorzaakt die het allemaal wat ingewikkelder maakt.

    Voor dit hele verhaal geldt wel de dooddoener geldt: gelijk hebben is helaas niet hetzelfde als gelijk krijgen. En om gelijk te krijgen zal je toch op zijn minst die ski's moeten terugsturen!

    Wat je nog zou kunnen proberen is contact opnemen met de fabrikant van de ski's. Die zal ook een zekere garantie geven. Wellicht zijn die wat toeschietelijker. Mijn zus heeft van Northface wel eens een gloednieuwe jas gekregen toen van de oude na een paar jaar intensief gebruik de rits brak was geworden. Maar dat is 100% coulance en beslist geen service waarop zij “recht” had.

    http://armadaskis.com/warranty-policy/

    Dat je bij een internetshop nog gaat onderhandelen over de prijs, daar moet ik een beetje om lachen. Dat ze niet willen afpingelen vind ik geen reden voor een onvoldoende. Een kribbige mail lijkt me dan subjectief, maar goed: Amazon zou je waarschijnlijk een met valse vriendelijkheden overladen reactie hebben gestuurd (met dezelfde strekking).

    Je zegt dat ze geen aftersales hebben: die hebben ze wel, alleen niet zoals jij het graag zou willen (gratis ski's weer terugsturen). Dat had je van te voren kunnen weten (staat waarschijnlijk in de algemene voorwaarden) dus…. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat er vergelijkbare winkels zijn die als beleid hebben dat je in dit soort gevallen de ski's gratis weer mag terugsturen. Op zijn minst zullen ze dan toch zeggen dat ze de verzendkosten pas voor hun rekening nemen als vast is komen te staan dat de ski's inderdaad een fabrieksfout hadden.

    De goedkoopste winkel geeft natuurlijk niet de best denkbare service, maar de service die jij wil (nóg hogere korting en dan ook nog gratis uit het buitenland ski's weer terugsturen) krijg je denk ik bijna nergens.

  • Janski

    Als ik de ski niet had laten repareren kon ik niet meer op die ski skieën tijdens de vakantie, er mee naar een shop gaan lijkt me een logische reactie. Het is niet alsof ik het zelf aan geprutst heb. De winkel was een intersport, net als sport conrad.

    Mijn bindingen staan altijd op 9, ik weeg zo'n 90kg en ben 185cm. Ik heb dit met een ski nog nooit meegemaakt. Of de schroef doorgedraaid is weten we natuurlijk nooit zeker. Maar de voorkant zat met 4 schroeven vast dus het kan goed zijn dat 3 schroeven genoeg is om hem bij normaal skieën op zijn plaats te houden..

    Dat je moet lachen dat ik ga onderhandelen om de prijs bij een internetshop vind ik raar. Ik kocht voor bijna 1200 euro spullen, bovendien heb ik in normale Nederlandse winkels zo vaak gezien dat er wel over de prijs gepraat wordt. En ik ken ook wel mensen die dit vaker (met succes) bij internetshops hebben gedaan. De overige artikelen waren trouwens niet afgeprijsd en ook niet goedkoper dan in nederland. Ze hoeven er niet op in te gaan, maar de reactie was een beetje arrogant. Ik ben schijnbaar niet de enige trouwens: http://www.freeskiers.net/community/showthread.php?373-Sport-Conrad-ziemlich-unfreundlich

    Bovendien zijn ze erg langzaam met reageren vind ik.

    Dat terugsturen een probleem is bij buitenlandse internetshops is me inmiddels duidelijk :). Het lijk me wel dat als blijkt dat zij verwijtbaar zijn (als het aan het product ligt), ze de verzendkosten op zich nemen.

    Ik heb m'n les geleerd!