Ik moet zeggen dat ik dacht dat Sport Conrad zo'n ‘dozenschuiver’ was (laagste prijs, maar geen echte winkel etc.) maar dat lijkt wel mee te vallen. In dat geval is trachten te onderhandelen minder gek, maar blijft een feit dat onderhandelen in een ‘normale’ winkel natuurlijk logischer is dan via een internetwinkel.

Van de website van Sport Conrad:

http://www.sport-conrad.com/page/faq?sid=vgmlen9j7v2hdu97olif1r1l21

What do I need to do when goods are faulty or damaged?

Please check on receipt. If so, please get in contact with us info@sport-conrad.de or per Telefon +49 8856 81140.

Postage costs will only be reimbursed in case of incorrect or faulty goods.

Dat je je ski's hebt laten repareren is enerzijds logisch maar anderzijds (vanuit consumentenrecht-oogpunt) dus niet. Vergelijk het met onvrede over via reisorganisatie geboekt appartement. Ga je erin zitten (je moet toch wat) dan kan je achteraf minder makkelijk klagen dan wanneer je het appartement weigert omdat het niet voldoet aan je verwachtingen.

Achteraf kan je makkelijk praten maar wat je had moeten doen is onmiddellijk bellen met Sport Conrad, foto's maken van wat er was gebeurd en eventueel de plaatselijke winkelier laten overleggen met Sport Conrad.

Bottom line blijft dat het balen is van je dure nieuwe ski's en ik hoop dat het uiteindelijk voor je wordt opgelost.