Nieuw skipasverband Gstaad - Adelboden/Lenk - Alpes Vaudoises

  • Joep

    De skigebieden van de Alpes Vaudoises en Gstaad/Zweisimmen boden al enige tijd de mogelijkheid om een ‘Superpass’ te kopen waarmee in beide gebieden geskied kon worden. Nu heeft de Adelboden/Lenk regio zich ook bij dit verband aangesloten. Voor gasten in het gebied van Gstaad/Zweisimmen kost de pas maar een paar francs extra. En als je, zoals wij komende krokusvakantie, in Zweisimmen verblijft (kwartier rijden naar Lenk) biedt dat dus een mooie mogelijkheid om eens wat afwisseling te zoeken. Bijkomend voordeeltje is ook nog eens dat er in Lenk komende winter een nieuwe lift wordt geopend die de gasten veel sneller het gebied van Adelboden/Lenk in brengt. Gasten die in Lenk verblijven moeten voor de superpass in verhouding meer bijbetalen (de standaardskipas is daar een stuk goedkoper dan die in Zweisimmen).

    Meer info:

    http://www.superpass.ch/

  • kootje

    Heerlijk vooruitzcht Joep! Voor ons zal het dit jaar de krokusvakantie zonder de sneeuw zijn. Net een nieuwe wereldburger en in november de volgende. Ons huis verkocht nog wel onder voorbehoud en naarstig op zoek naar wat anders. Volgend jaar maar weer. Krijgen we niets van een keer zonder.

    Ali

  • Joep

    Klopt Ali, ook ik heb het wel eens een jaartje zonder gedaan. Eén keer in de afgelopen ca 20 jaar om precies te zijn :D

    Ons jongste wereldburgertje heeft inmiddels ook het skiën aardig in de benen dus voor ons gaat het nu eindelijk weer echt ergens op lijken. Enfin, we gaan dus in ieder geval ook met de kerst (:P) Naar Obersaxen maar weer. We liepen daar in de buurt afgelopen zomer trouwens nog langs Hotel Clarezia in Waltensburg. Heb ik goed onthouden dat jij daar een keer geweest was? Een hele aardige meneer trachtte ons voor volgend jaar te paaien om toch vooral daarheen te komen maar tegens ons adresje kunnen ze toch niet op…

  • kootje

    Grappig. dat is waarschijnlijk de zoon van mijn heel vroegere speelvriendje, (die inmiddels weer in NL woont) Tenminste als hij de leeftijd had van ongeveer jouw leeftijd. Of een heel tevreden gast natuurlijk. Misschien moeten wij dan ook maar eens naar jouw adresje.