De sneeuwbanden van de toekomst?

  • ronaldski

    Het lijkt mij een heel dure oplossing waarvan ik het nut betwijfel. In Scandinavische landen wordt in de winter buiten de grote steden altijd op spijkerbanden gereden. Omdat het gladde seizoen daar lang duurt is er geen behoefte aan spijkers uit of aan. In landen met veel minder gladdigheid zullen deze banden relatief heel duur uitvallen. Het grootste deel van de tijd heb je de spijkers niet nodig, maar je banden slijten wel. En ik neem aan dat het systeem niet zodanig is gemaakt dat je bij vernieuwen van de band alleen het rubber vervangt en niet het uitschuifbare spijkerbed.

    Ik heb trouwens de afgelopen dagen vele honderden kilometers op sneeuwbanden over fors besneeuwde wegen (15 cm) met een gangetje van 90-100 km/u gereden en dat gaat prima. daar heb je geen spijkers voor nodig. Pas als de sneeuw verandert in ijs dan heb je een probleem. In dat geval zijn spijkers een oplossing.

  • Pieter

    Wie weet… Maar voor het bereiken van de meeste stations zijn spijkerbanden niet echt nodig, en in sommige landen zelfs verboden! Maargoed een druk op de knop en de spijkers zijn ‘verdwenen’ dus ja opzich…

    http://1-banden.com/