Terug uit Nassfeld

  • Joep

    Net als vorig jaar waren we met mijn band weer uitgenodigd om te spelen op twee zogenaamde Blarenballen van de Alternatieve Elfstedentocht bij de Weissensee. En gekoppeld daaraan een paar dagen skiën in Nassfeld. Een onder Nederlanders minder bekend gebied, want relatief ver weg. Ik heb er vorig jaar al het een en ander over geschreven (klik hier).

    Na het bijzondere weer van de afgelopen weken met heel veel sneeuw in de Zuidelijke Alpen ligt er in Nassfeld zo'n beetje de meeste sneeuw van Oostenrijk, met zo'n 2,5 meter op 2000 m hoogte. Alleen in sommige gletschergebieden ligt meer. De eerste ochtend (zaterdag) was er nog verse sneeuw waardoor de pistes vrij snel enorm buckelig waren. Wel supermooi weer en gek genoeg helemaal niet zo heel druk. Zondag en maandag ook weer prachtig weer (i.t.t. een heleboel andere skigebieden) en heerlijke pistes in een rustig gebied. Maandag aan het eind van de middag begon het weer een beetje te sneeuwen en dinsdagochtend dus weer een laagje vers. Niet ideaal voor de pistes want die werden weer snel tot een soort maanlandschap, maar wel weer leuk om naast de piste een beetje te spelen.

    Gezien de tot voor kort matige omstandigheden elders in Oostenrijk was Nassfeld voor nu een perfect gebied en ook nu viel weer de uitstekende logistiek op.

    Een paar foto's

    Zon en verse sneeuw

    Uitzicht op Tauernmassief

    Uitzicht op Gailtal (je ziet ook de Pressegersee)

    Uitzicht vanaf Garnitzenberg richting Italië

    Uitzicht vanaf Troghöhe

    Verse sneeuw op dinsdagochtend

    Lunchen op de Nassfeldpass

    www.leukband.nl in actie op het Blarenbal

    Mochten jullie inmiddels nieuwsgierig zijn geworden naar mijn band, op 12 april 2014 spelen we in de Melkweg in Amsterdam en dat wordt een hele mooie productie, al zeg ik het zelf X(

    http://www.melkweg.nl/nl/agenda/leuk-dat-je-d-r-bent-band

  • Janneke

    Leuk, ik had het op facebook al een beetje gevolgd, maar ook leuk om hier nog wat foto's te zien, ik zal het in het reisverslagenoverzicht meenemen.

  • kootje

    Net als janneke, gevolgd op facebook. Was weer mooi.