Nog geen discussie dit jaar over beste route of reisdag, dus ik dacht, ach laat ik 'm er dan maar eens in gooien:
Op de website van ons pension in Warth worden een aantal routes genoemd:
Mautfrei:
1. über die A7/A96 Lindau - Bundesstraße nach Bregenz - Bregenzerwald - Bezau - Warth
2. Über die A8/A7 bis Oy - Oberjoch - Tannheim - Lechtal - Warth
3. Von München: A95 - Oberau - Etal - Linderhof - Grenzübergang Ammerwald - Plansee - Reutte - Warth
4. Aus der Schweiz: N1 - St. Margrethen - Au - Lustenau - Dornbirn - Bödele - Bezau - Warth
Mit Vignette: Lindau - A14 - Pfändertunnel - Dornbirn Nord - Achraintunnel - Bregenzerwald - Bezau - Warth
Korridor-Vignette A14: !!!nicht mehr erhältlich!!!
Achtung die Verbindung Lech - Warth ist im Winter großteils wegen Lawinengfahr gesperrt!!!
Wij geven de voorkeur aan een tolvrije route. Route 2 komt ook min of meer overeen met wat onze navigatie voorstelt: A7 - Oy - Fussen - Reute - Warth.
In kilometers en in tijd maken de verschillende routes niet zo heel veel verschil. Ik zou de “makkelijkste” route kiezen, dus het laatste stuk liever een paar kilometers meer maar zo vlak mogelijk, dan kortere route maar slingerend naarboven en kans dat je op het laatst nog sneeuwkettingen om moet (we hebben winterbanden, en nemen de sneeuwkettingen mee, maar als het even kan laten we die het liefst ongebruikt in de auto liggen).
Wie, die wel eens in Warth geweest heeft, heeft nog tips of advies over de route voor het laatste stuk, zeg vanaf Memmingen?