Eigen skimateriaal of huren?

• CS

Eigen skimateriaal, lenen of huren?

Wat doe jij?

Heb je eigen materiaal, leen je het of huur je het?

Zelf heb ik mijn eigen ski's en snowboard.

Voordeel van huur is dat je (als het goed is) altijd het nieuwste spul hebt. Nadeel is dat het prijzig is (100 euro per week). Snowboard huren is vaak 125 euro per week.

Voordeel van eigen materiaal kopen is dat je niet elke keer hoeft te huren en te passen, je je skies kent en je elk moment kunt skieen, ook voor bijv. een avondje Snowworld of dagje Winterberg en het scheelt een hoop geld.

Nadeel is dat, als je het nieuw koopt het vrij prijzig kan zijn, verder zul je het elk jaar moeten (laten) waxen en evt. slijpen.

Welke ski's of snowboard heb jij?

• Skimiepie

Ik heb mn eigen skischoenen. Ik heb ook skies, n beginnersetje dat inmiddels redelijk afgeragd is. Twee skileraren gingen me onafhankelijk van elkaar vertellen dat mn skies te slecht waren voor mn skiniveau. Dus de laatste keer maar skies gehuurd. Geef toe dat die op snelheid wel n stuk minder onrustig waren!!!

Omdat wegens fysieke problemen onduidelijk is of ik mn skicarriere ;-) voort kan zetten koop ik geen nieuwe skies meer. Als ik kan gaan skien huur ik weer n stel. En dan wel de goude categorie, niet t instapmodel. Zeker gezien mn gewicht heb ik een wat steviger skietje nodig.

• CS

Tweedehands kan je voor 150 euro altijd wel goede skies kopen (vraag ff na bij Menno Koelewijn).

Na 2 jaar verkoop je zo nog makkelijk voor 100 euro, huur kost je iets van 100 euro…

• Janneke

Ik heb eigen skischoenen en ski's en eigen boots en snowboard.

Huren kost inderdaad zo'n 100 euro per week.

Wij gaan 3x per jaar een week op wintersport (2x skiën en 1x boarden). Huren zou me dan al 300 euro kosten.

Mijn ski's waren destijds (ik geloof een jaar of 5 geleden) afgeprijs van 600 voor 300 euro. Daar ski ik nu al 5 jaar mee, dus die kosten heb ik er al lang uit. Slijpen en waxen laat ik 1x per jaar doen, kost me ongever twee tientjes, zeg hooguit 25 euro (maar vaak wacht ik op een aanbieding).

Mijn eerste snowboard heb ik tweedehands voor 100 euro op Marktplaats gekocht. Drie weken mee geboard, dus ook die kosten er ruim uitgehaald, en bovendien ook nog eens voor 50 euro weer verkocht. :D

Vorig jaar een nieuw board gekocht, aan het eind van het wintersportseizoen, modelletje van het jaar ervoor, dus ook met flinke korting, ik geloof van 450 euro voor 200 euro of zo iets. Ben van plan die plank nog wel een paar jaartjes te gebruiken, dus ook die kosten haal ik er makkelijk uit.

Wat mij betreft nooit meer huren, hooguit een of twee dagen om een modelletje ski's of board te testen alvorens ik tot aanschaf over ga.

• kootje

Hier heeft de hele familie op de kleinkinderen na hun eigen ski en boardmateriaal. Mijn ski's staan te niksen en eigenlijk zou ik ze op marktplaats moeten zetten. Skieën zit er voor mij niet meer in. Mijn schoenen worden gebruikt door een schoondochter, en de ski's van mijn echtgenoot door onze zoons. Wel een gesleep weer al die zooi. Pa……? neem jij onze boards danwel ski's mee?

Het spul huren voor de kleinkinderen was in Frankrijk redelijk goedkoop omdat de 2de set (schoenen, skí, en helm) gratis was. Hoe ze het nu aanpakken weet ik niet, maar dat is ook niet mijn probleem.