Ik las dat half maart in ski amade een wijn en ski week word gehouden. Daar heb ik wel oren naar. Mijn man houdt van wijn en ik van skien, dus je zou zeggen, n goeie combi.
Maar….
In januari zijn we naar Samoens geweest, naar de Semaine de vigneronnes (week van de wijnmakers) dat was niet helemaal wat ik van verwacht had. De diners waren allemaal al volgeboekt toen we ter plaatse kwamen. Vooraf uiteraard over gemaild en ik kon niet via de mail reserveren. Later hoorde ik dat deze diners eigenlijk alleen door de lokale bevolking werden bezocht en niet voor de massaal toegestroomde toeristen. Punt twee was, dat alle proeverijen in n tent! Werden gehouden. Ja echt, sta je daar half januari bij min 5 in n feesttent wijn te proeven. Vin chaud blanc ( hete witte wijn) is n hele ervaring, maar niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Ze hadden de flessen per ongeluk lak voor n hittekanon gezet. Of t kanon bij de wijn, dat werd me niet helemaal duidelijk.
Tot slot, als verwende Zillertal/ Les Menuires ganger, vond ik t skigebied…. prut. Ik hoop dat ik niemand beledig, maar ik heb daar rare dingen beleefd. Zelfs op skies staand haal ik de 1.70 niet en ik heb mn kop gestoten aan n stang van de stoeltjeslift. Ik ben getorpedeerd door sleepliften en ik vond het gebied onhandig…. (dacht dat ik er bijna was, bleek ik niet rechtdoor te kunnen en was ik nog n uur onderweg).
Dus, nu is de vraag:
Weet iemand of er al eerder wijnweken in ski amade zijn georganiseerd en zo ja: tell me everything you know.
Ik heb op de site gekeken maar daar word ik niet wijzer. Aangezien ik mn man nog niet heb kunnen overtuigen dat skien fantastisch is, is t verhaal over de piste restaurants niet van toepassing. En over in welke dorpen en welke hotels er dingen georganiseerd worden… Ik zie er niks over. T is ook nog vroeg en Samoens was ook dramatisch qua info vooraf. Maar dat zou ik dan nu wel graag wilen vermijden. Enne voorpret is de helft van de lol en die mag van mij nu beginnen :-)
Skimiepie aka skimuts…