☃Let op! Aanpassing vignettenplicht Oostenrijk

• Vincent (ski.startpagina.nl)

Let op!

Vanaf vandaag (1 december 2013) is het verplicht om voor het stukje Autobahn (de Inntalautobahn) tussen Kiefersfelden en Kufstein Süd, een vignet op je auto te hebben. Het niet voeren van het kleine stickertje werd tot voor kort gedoogd door de Oostenrijkse toezichthouders.

Voor wintersporters richting het skigebied Wilder Kaiser is het nu dus nodig om een autobahn vignet te plakken, de kosten voor een vignet bedragen in 2014 voor een tien dagen vignet € 8,50

• Marinus

Daar is het laatste woord vast nog niet over gesproken. Kan een mooi verkeersinfarct worden in Kufstein en Kiefersfelden (Duitse kant van de grens). Dat was destijds ook de reden voor het gedoogbeleid.

Overigens vond ik Saalbach Hinterglemm ook prima te bereizen over Kufstein.

• Skimiepie

Altijd goe om te weten. En eerlijkheidshalve vind ik t n beetje onzin om moeilijk te doen over 8,50 euro. De hele reis 5 km/ uur minder hard rijden en je hebt t er al uit ;-)

Skimiepie Schreef:

——————————————————-

> Altijd goe om te weten. En eerlijkheidshalve vind

> ik t n beetje onzin om moeilijk te doen over 8,50

> euro. De hele reis 5 km/ uur minder hard rijden en

> je hebt t er al uit ;-)

Even wachten met benzine tanken tot je in Oostenrijk bent en je hebt het al terug verdient. De goedkoopste liter euro 95 in Kufstein krijg je voor 1,329 (stand 1.12.2013)

• Skimiepie

Hmmm… Ik heb met dank aan n wazig, vastlopend garmin systeem kans gezien om luxenburg te missen op weg naar frankrijk… Niet echt lekker als je dan op een raar bergweggetje moet vragen waar je kan tanken. Puntje bij paaltje moesten we terug en hebben we toch nog ergens kunnen tanken. Maar op mn laatste druppels rij ik dus bij voorkeur niet ergens waar ik onbekend ben.

Net op het Oostenrijkse nieuws:

http://www.welt.de/politik/deutschland/article122446716/Mautgegner-blockieren-Tiroler-Inntalautobahn.html

• sylv

@skimiepie: een kaart misschien handig om mee te nemen de volgende keer :)

• Joep

Zelfs zonder kaart en/of navigatie vind ik het nog heel erg knap om Luxemburg te missen op weg naar Frankrijk. (:P)

• Skimiepie

Kaart goed plan, hadden we ook bij ons. Konden alleen niet vinden waar we waren….

en knap vind ik t ook wel… De keer daarna hadden we van mn ouders de tomtom geleend en met 2 navigatie systemen gereden….

• Janneke

Jammer dat het gedoogbeleid voorbij is, maar ach, die 8,50 euro overleven we ook wel weer, op de hele vakantie maakt dat ook niks uit.