Skiwaxen; bij wie? Wat betaal je? Of zelf?

• CS

Bij wie laat jij je skies / board waxen?

Of doe je het zelf?

Heb het een tijdje zelf gedaan, maar ik denk dat ik dit jaar naar Menno Koelewijn ga.

Ik kwam toevallig deze tegen in de buurt van Nijmegen, voor slechts 15 euro…

http://molenhoekswaxie.jimdo.com/

• Marinus

Ik doe het zelf. Sinds een paar jaar schraap en borstel ik ook niet meer, na 1 à 2 pistes is al het overtollige wax weg. Eerste 100 meter gaan wel wat stroef.

• sylv

Heb het dit jaar laten doen bij duyvenstein. Als je een klantenkaart hebt krijg je ook nog eens korting of daar te plekke aanschraft krijgje korting.

• Vincent (ski.startpagina.nl)

Ik laat het doen bij de skishop in Oostenrijk. bevalt goed, eigenaar van de skishop is altijd bezig om zijn proces te verbeteren en investeert er veel tijd (en geld) in. Zelf doen… moet ik mij maar een keertje in gaan verdiepen. Lijkt mij op zich ook niet verkeerd.

• Janneke

Ik kies meestal voor een mix van prijs en gemak.

Vaak zie ik aanbiedingen voorbij komen voor halve prijs, voor een tientje, maar ook wel 15 of 25 euro.

Maar wat ze dan allemaal voor die prijs doen, verschilt per aanbieder.

Dus ik kijk ook een beetje of het in de buurt zit. Heb inmiddels zo'n twee vaste adresjes waar ik het laat doen, in Nieuwegein en Zeist.

Maar ben laatst voor het eerst bij Menno in Bilthoven geweest voor skischoenen voor vriendlief, en dat is voor mij eigenlijk hartstikke dichtbij, dus misschien dat ik het de volgende keer daar ga laten doen.

• Snowy

Ik laat het altijd doen bij de lokale skishop: Schneider Outdoor in Den Bosch. Daar doen ze het in ieder geval nog zelf, dus geen gesleep met mijn ski's.

Kosten wisselen afhankelijk van hoe snel je je ski's terug wilt hebben. Meestal ongeveer € 15.