Nieuw glas in skibril

  • Lynn

    Ik vroeg me af of iemand wel eens een nieuw glas in een skibril heeft laten zetten. Ik kan er op internet niet echt wat over vinden (of dat überhaupt mogelijk is, bijv.), dus ik dacht ik probeer het hier even. Mijn bril zit namelijk heerlijk, maar ik heb er met schoonmaken heel stom een aantal diepe krassen ingemaakt. En ik heb nogal een moeilijk hoofd :) dus wil het liefste deze bril houden.

    Alvast dank voor de reacties!

  • Vincent (ski.startpagina.nl)

    Dat gaat heel lastig worden denk ik, je zou kunnen proberen om de leverancier van de bril te vragen of het mogelijk is een glas te vervangen.

    Een andere optie is om te proberen de krassen weg te polijsten, misschien dat een opticien je daarmee kan helpen, nadeel kan wel zijn dat je daarmee de coating van de glazen weg polijst en de bril daardoor zijn beschermde eigenschappen verliest voor bijvoorbeeld UV licht.

  • nero

    Geef dan geen antwoord als je het niet weet….

    Bijna alle goggles hebben replacement lenses en deze is vast wel ergens te bestellen…. Tenzij je het model en de naam van je goggle niet kan achterhalen…

  • Lynn

    Wegpoetsen heb ik al geprobeerd, en dat heeft wel iets geholpen maar de krassen zijn zo diep dat ik om ze helemaal weg te halen bijna het hele glas moet wegpoetsen. :)

    Ik heb al een aantal maal contact opgenomen met Alpina hierover, maar helaas krijg ik daar gewoon helemaal geen antwoord. Vandaar dacht ik dat als het ‘gewoon’ in een wintersportwinkel zou kunnen, dit veel handiger zou zijn.

    In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover!

  • Vincent (ski.startpagina.nl)

    Dit is het adres van de importeur voor de Nederlandse markt,

    Olympic Sportswear

    Steenweg 85

    3890

    Gingelom - Belgium

    ph: +32 11 88 23 16

    fax: +32 11 88 23 44

    info@olympic-sportswear.com

    http://www.olympic-sportswear.com

    Mocht het met die Nederlandse/Belgische distributeur niet lukken, dan gewoon Alpina zelf benaderen, en aangeven dat de distributeur niet reageert op vragen. In duitsland schrijven ze Klantenservice in de meeste gevallen nog wel met een Hoofdletter.

    dit is het adres van de leverancier:

    ALPINA SPORTS GMBH

    Äußere Industriestrasse 8 a

    D-86316 Friedberg

    info@alpina-sports.de

    Tel. +49 821 780030

    Ik weet niet hoe goed je Duits is, want soms is bellen beter dan e-mailen. Mocht je liever een e-mail willen sturen dan kan ik je eventueel wel helpen met een goede Duitse e-mail.

    (p.s. Nero, is dit antwoord wel behulpzaam?)

  • Nero

    Leuk dat je het probeert Vincent, maar je mist één puntje denk ik. Een distributeur zal je altijd gelijk doorverwijzen naar een winkel, omdat ze geen tijd en al helemaal geen zin hebben in een consument, dus kort samengevat zorg dat je weet welke goggle je hebt en welke replacement lens je wilt hebben en vraag aan de distributeur welke winkels in Nederland of buitenland wellicht zouden kunnen helpen?

  • Lynn

    Na een hoopvol antwoord van de distributeur in België (“Ja, u kunt dit glas bestellen.” ), stokt het contact nu. Na herhaaldelijk vragen nog steeds geen antwoord op de vraag hoe nu verder qua betaling en verzending. Wellicht toch maar contact opnemen met Alpina zelf…..

  • rene

    Ik heb vorig jaar mijn lens vervangen van mijn oakley bril.

    Ik denk dat je wel echt moet kijken of je bril het waard is want losse lensen zijn niet goedkoop.

    Het is dus wel degelijk mogelijk.

    Wegpolijsten is geen optie en sterker nog ik denk dat je zojuist je waterafstotende coating verwijderd hebt.

    Ik zou lekker rond gaan kijken voor een nieuwe.

    Er zijn zoveel soorten en merken. Gewoon naar de betere skizaak gaan en passen.

    Succes

    Gr. René

  • Lynn

    Deze lens komt in totaal op nog geen 20 euro. Daar koop ik geen nieuwe voor. :) Maar dan moeten ze wel reageren, natuurlijk.

  • Lynn

    Laatste update: na een hoop ellende is de nieuwe lens vandaag toch gearriveerd. Ik ben er blij mee!