Nieuwe Beheerder Ski.startpagina

• Vincent (ski.startpagina.nl)

Zoals beloofd zou ik mij even voorstellen:

Ik ben Vincent, ik heb enkele maandjes geleden de ski.startpagina.nl overgenomen. Ik ben getrouwd met een Oostenrijkse en ben dus ook meerdere keren per jaar zowel zomers als 's winters te vinden in dit Alpenland. Mijn favoriete ski gebied ligt dus ook in Oostenrijk. Onze vaste plek is het ski gebied Skijuwel en dan met name het gezellige authentieke plaatsje Alpbach.

Ik ben al ruim 10 jaar een skiër, maar voor 2014 wil ik het snowboarden een keertje proberen.

Wat zijn de plannen met de ski.startpagina.nl en het prikbord:

de startpagina is al helemaal in een nieuw jasje gestoken, de oude niet werkende links zijn vervangen en deels geactualiseerd. Verder is de pagina opgeleukt met fotootjes en wat videootjes. Op de startpagina staat ook een blokje met de 5 meest actuele berichten van dit prikbord. (deze kun je trouwens ook zelf plaatsen in bijv. een RSS reader)

Het prikbord: Dat is een lastig verhaal, de software is namelijk verouderd en is aan het instorten, dat hebben de meeste wel gemerkt met de privé berichten en de regelmatige uitval van het prikbord. Het goede nieuws is, dat startpagina aan het ontwikkelen is geslagen en dat een nieuw prikbord aanstaande is. Momenteel wordt er in beta stadium door een aantal andere beheerders getest. zodra er meer nieuws bekend is laat ik dat natuurlijk zo snel mogelijk weten.

Vragen. opmerkingen, reacties?

Gewoon op het prikbord, of via de target="_blank">e-mail of het contact formulier

• kootje

Even gekeken en ja ik zag het staan. Ik had eerder op de avond al gekeken en dacht; bij Fora staat niet eens ons eigen prikbord. Was me niet opgevallen, dat het apart stond.

Groet

• CS

He Vincent,

Welkom hier!

Alhoewel ben hier de laatste 2 jaar ook niet veel meer geweest hoor..dus eigenlijk is het andersom :P

Had nog nooit van Skijuwel gehoord, maar op zich is dat wel een mooi alternatief om de skivakantie betaalbaar te houden, redelijk skigebied en ik denk dat de appartementen en het algemene prijspijl ook iets lager is dan de rest van Oostenrijk.

Hoop dat het prikbord weer gaat lopen ! (tu)

• Janneke

Grappig, ik kwam Skijuwel laatst tegen in een bijlage van de telegraaf en ik geloof in Wintersport magazine of zo… (zou zo maar kunnen dat ik het per ongeluk verwar met een ander magazine, maar dat gaat het niet om).

De omschrijving van Skijuwel leek me wel wat, en ik heb dan ook gezocht naar accommodatie voor de kerst in Alpbach. Maar het meeste was vol, of te ver buitenaf, of te duur, dus uiteindelijk hebben we deze kerst gekozen voor Warth… ook nieuw voor ons, dus ben reuze benieuwd.

Zag net dat er zo'n 60 cm sneeuw ligt, en morgen/overmorgen gaat er zo'n 40 cm bijvallen… mooi, heb er zin in!

• Vincent (ski.startpagina.nl)

Skijuwel is de samensmelting van de gebieden Alpbach en Wildschonau. Alpbach kennen we dus al jaren, het is een insider tip want veel Nederlanders zag je er niet. De gele kentekenplaten waren op 1 hand te tellen ;) Alpbach heeft wel een rijke engelse traditie, gezien de vele Engelsen en Ieren die we elkaar jaar weer tegenkomen. Veel Engelse touroperators (itt tot de Nederlandse aanbieders) hebben alpbach dan ook in het programma staan. Echter zijn dit geen “vervelende” engelsen, geen hooligans of enorme zuipers, trouwens voor apres ski moet je ook niet in Alpbach zijn.

Nu sinds vorig jaar de gebieden door de nieuwe lift met elkaar verbonden zijn is het bezoekers aantal met ruim 15% toegenomen en dat in de tijd van crisis en ander geneuzel. De prijzen op de pistes zijn over de jaren heen gelijk gebleven en zeer betaalbaar gebleven, onder de 10 euro kun je rond lunchtijd goed eten en drinken.

De gondelliften zijn modern, de stoeltjesliften missen luxe zaken zoals verwarming, sneeuwkappen of andere poespas. De pistes aan de kan van Alpbach zijn uitdagend en afwisselend. Waarbij in in de wildschonau het idee kreeg om op een brede snelweg te skiën.

Culinair is Alpbach voor ons een verademing, veel locale streekgerechten en authentieke restaurantjes, scheelt misschien ook dat we de weg weten en één van ons vloeiend Oostenrijks spreekt en verstaat. (en dat maakt heel veel uit)

Alpbach zelf ligt niet aan de pistes, je moet er met de bus naar toe, deze rijd elke ochtend om de 20 a 25 minuten naar het dalstation van de lift naar de Hornboden, Inneralpbach ligt iets verder in het dal heeft wel accommodatie direct aan de lift, denk dan aan de hotels Galtenberg (kinderhotel) en de Zirmalm.

Zelf huren we altijd een appartementje voor een week in Alpbach, ietsje uit het dorp, en de sk's laat ik achter bij het skidepot onder de gondelbaan. Nu hebben wij het voordeel dat we niet gebonden zijn aan de schoolvakanties, en het e.e.a. dus erg voordelig is, Vorig jaar betaalde we voor een week in een appartement nog geen € 55,- per dag incl. belastingen. In de voorjaarsvakantie betaal je al snel het dubbele.