Snowboardles, altijd alleen maar halve dagen?

• Marion1

Mijn dochter gaat, nu ze 13 wordt en uitgeskied is(haar woorden), op snowboardles.

Wij dachten, dat is net als met skiles, 2 x 2 uur les per dag, maar dit verhaal gaat iig in Konigsleiten niet op, 2 uur per dag is de max.

Dat vind ik jammer,dan moeten ze dus smiddags zelf aanklooien, of toch met ons meeskieen,

Is dit overal, of is het omdat het of te zwaar is 4 uur p.d les, of is het mischien gewoon makkelijker om te leren en is 2 uur voldoende?

Ze is dit weekend samen met een vriendinnetje wezen lessen in Snowworld, 2 uur privéles, dat ging als de brandweer, het laatste uur gesleept en afgedaald, en zonder noemenswaardige moeite(lang leve waveboarden).

Is het dan handiger om dat nog een x aantal keren te doen, of zijn de klasjes zowieso alle beginners bij elkaar?

Tis voor ons alweer een jaar of 4 geleden dat er gelest is, vandaar dat we even niet goed weten wat wijsheid is..

• sylv

hoi Marion,

Je kan haar natuurlijk in nederland ook op les doen, zodat ze in Oostenrijk meteen mee kan met de les. Dit natuurlijk wel afhankelijk of er een skibaan bij jullie in de buurt is anders ben je elke keer weer reistijd kwijt voor misschien 2 uurtjes?

Laat haar gezellig met jullie s- middags mee boarden, wat is er niet leukers aan om samen met de hele familie gezellig op pad te zijn! En zij kan laten zien wat ze 's ochtends heeft geleerd.

sylv

• Marion1

Ze heeft nu 2 uur privéles gehad, wat eigenlijk prima ging, ze kon zonder vallen in de sleeplift en naar beneden komen, binnenkort gaat ze nog 2 uur vrij oefenen..

Ze zijn samen, dus het zal best vaak samen klooien worden, en soms met ons mee idd, maar ik vind het zelf jammer dat ze niet gewoon heel de dag les heeft, zoals met skieen gebeurd.

We zitten hier altijd ruim anderhalf uur van een indoorbaan af, dus om hier te lessen, is behoorlijk ingewikkeld, maar we zien wel, hoe het straks allemaal loopt…

• Janneke

Het zal per skigebied wel verschillen, of misschien heeft het met de leeftijd te maken?

Ik heb in Hinterglemm gewoon hele dagen snowboardles gehad. 's Ochtends 2 uur, tussen de middag met de leraar ergens in een hutje op de piste lunchen, en dan nog eens 2 uur.

• Marion1

Zal idd wel met het gebied te maken hebben dan, geen idee, maar hun geven aan, dat het te zwaar zou zijn, 2 x 2 uur per dag..

Die meiden zouden dat zonder meer redden, dat ging met skiles ook prima, zie zelf ok geen probleem, maar ja, tis niet anders, we bekijken ook privéles nog even.