wordt het Les arcs, nee toch les menuires uh les arcs was opvang goed, nee toch maar les menuires …..
Wij hebben geboekt! En het is geworden les menuires Bruyers! 14 maart vertrek
sylv
Wij ook. En totaal iets anders. Word Oostenrijk, Fugen. Wat een gezoek. Veel reacties gekregen uit Mautendorf. Nauders niets dan afschrijvingen. Tauplitz vol. Montafon alleen niet normale bedragen. Serfaus, je zult het niet geloven; nul,nul reacties. Maar goed we hebben een leuk appartement, in een Alpenhof, met van die saunadingen relaxruimtes enz. En wij gaan 2 weken, want de (klein)kinderen hebben niet gelijk vakantie. We gaan het beleven. Oostenrijk is echt jaren geleden.
Zit op de i-pad, laptop bij mijn zoon laten staan, dus ik weet mijn wachtwoord niet.
Ps. Iemand nog do's en dont's voor het gebied Kaltenbach/Fugen? Aanbeveling skischool voor de kleinkids. Krijgen ze zomaar skiles in het Nederlands.
Groeten Kootje
hoi kootje
net een hele tekst getypt weg?
wij komen net uit zillertal…
fugen ligt tegen de helling op gebouwd…
weet niet waar je in fugen zit of dicht bij de liften zit?
zwembad Thermebad in fugen is erg leuk om een keer met de kids heen te gaan. wij hadden een kaart van 3 uur genomen. 2 uur is te kort. is namelijk ook de tijd voor aan en uitkleden.. kinderen tot een bepaalde leeftijd zijn gratis..
- in fugen zit Quick shoe ( of iets wat daar op lijkt, weet naam niet helemaal zeker , maar klinkt zo). als de kids schoenen nodig hebben kan je daar voor relatief goedkope manier schoenen kopen en kwalitatief ook nog goed).
- een leuke wandeling is van Fugen naar kaltenbach.. via panckras( kerk) mooi uitzicht.. en een leuk kerkje om te zien.. binnen hebben ze een kersstal met unieke poppen. ( een verzamelaar) .
- verder weet ik niet hoe het zit met wandelingen in winter boven op de berg? maar in het dal heb je genoeg wandelingen..
- de stoomtrein is ook leuk, maar weet niet of die in de winter rijdt?
- Zell am ziller en volgens mij ook Ried ( weet niet zeker) zit namelijk langs het spoor.. een hofer ( aldi) en in Jenbach heb je de lidl achter het station… handig voor boodschappen. weet niet of jullie internet willen en of er wifi is… maar bij de hofer is een dongel te koop voor 39 euro inlcusief 3gb … ( wij hebben dit na 2 weken nog niet opgemaakt en hebben zelfs geskyped 2x).
Oja en vergeet vooral geen kaiserschmarnn te eten…
let op dat je volgens mij wel een vignet nodig heb voor de auto?
veel pleizer
groet,
sylvia
Hebben voor oud en nieuw geboekt. Nu nog een week in januari en de krokusvakantie. Maar we kunnen er maar niet ui tkomen waar. We wilden graag in januari naar Italie, maar ik vind de appartementen daar in verhouding tot Oostenrijk of Frankrijk zo veel geld kosten.
Mss wordt het dit jaar geen Les Menuires na 15 jaar. We zullen Nathalie (restaurant Les Alpages, aan piste 4 vents) dan wel missen met haar lekkere gluhwein (vin chaud). Wellicht Chatel voor januari en Oostenrijk voor de krokus.
X10
Ha Kootje, wij zijn jaren geleden met mijn zus en onze kinderen en mijn moeder in Fügen geweest. De kinderen waren toen nog te klein om te skiën. Ik vond het gebied tussen Zell am Ziller en Gerlos toen het leukste (ook de meeste aaneengesloten km piste). Kaltenbacht-Hochfügen was ook wel leuk. Mayrhofen zijn we toen niet geweest. Ook het gebiedje van Fügen (Spieljoch o.i.d.) hebben we toen niet gedaan. Dat schijnt dan voor kleinere kinderen weer helemaal de bom te zijn. Nadeel van Fügen is dat je vaak toch wel met de auto of de bus moet als je naar een wat groter deelgebied van het Zillertal wil. Wij waren er buiten de schoolvakanties toen en parkeren was nooit een issue maar dat kan in de vakanties misschien anders zijn. Bij Kaltenbach in ieder geval een mega-parkeergarage.
Nederlanse skileraren zou daar geen enkel probleem moeten zijn. Er is jarenlang een Nederlandse actief geweest hier (Zilller-Jo) die les gaf op een van de skischolen bij Zell am Ziller geloof ik.
Spannend dat het eens iets compleet anders is. Mijn zusje is er een paar jaar geleden ook nog geweest en die waren erg enthousiast.
Hé Syl,
Ik heb je een mailtje gestuurd. Wellicht kennen wij elkaar. Als het mailtje niet aankomt, dan ben jij een ander.
Lekker mysterieus, maar om jouw anonimiteit hier te waarborgen wil ik niet meer vragen stellen. Dat lijkt mij ongepast. jammer voor de andere lezers, (, maar dat is dan maar niet anders voor hen.
Groetjes,
x10
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?