vraag voor Kootje en Jeannet (Chez Robert)

• Jeannet

Al even niet op het forum geweest. Maar ik zie dat Kootje de vraag al beantwoordt heeft.

Inderdaad kun als wandelaar met de Vallandry lift omhoog, boven aan de lift kun je lopen naar het restaurant.

Dit heet tegenwoordig Aux enfants terribles (voorheen de Poudreuse) en kijken bij de beginnerslessen die inderdaad hier plaats vinden. In het dorp zijn alleen wat lessen voor de allerkleinste. Verder kun je boven niet echt wandelen, maar zoals Kootje al beschreef zijn er beneden genoeg wandelmogelijkheden.

In Pont Baudin kun je ook sneeuwschoenwandelen, ook erg leuk.

Verder is het inderdaad leuk om naar Peisey te lopen, maar dan moet er niet al te veel sneeuw liggen want langs de weg lopen is niet echt leuk en binnendoor (via het bos) is redelijk steil. Je kunt ook vanuit Plan Peisey met de stalift (de Lonzagne, gratis liftje) naar Peisey en weer terug.

Het restaurant Maxima is inderdaad overgenomen en heet nu Le Bistrot Savayard.

Ook leuk om vanuit Vallandry naar Plan Peisey te lopen, dit zijn ze nu ook helemaal aan het opknappen. Zitten een aantal leuke winkeltjes als ze doorlopen naar de Vanoise Express kunnen ze daar met de trap omhoog en lekker bij Le Solan op terras zitten dan kijk je uit op de piste en de Vanoise Express. Vanuit daar kunnen ze bv via Club Med en MGM weer teruglopen naar Vallandry.

Zwemmen kun je ook heel goed doen bij Hotel La Vanoise, ze hebben hier een zwembad,bubbelbad, kleine sauna en Turkse Sauna. Wij doen dit ook wel eens aan het eind van de middag. Vanuit het bubbelbad kijk je op de piste.

Kijk maar eens voor foto's op mijn facebook pagina. Even googlen op facebook Chez Robert. (ik krijg de link niet geplaatst). Hier staan meerder foto's op van de winter, bij het album 23-30 maart staan ook foto's van het zwembad.

Wij gaan daar meestal met de auto naar toe, maar je kunt ook de navette nemen.

Verder worden er ook regelmatig activiteiten in het dorp georganiseerd, deze staan allemaal vermeld in Le petit Journal (wekelijkse uitgave), die in veel winkels, de skipas verkoop enz ligt.

Waar verblijven jullie in Vallandry?

• x10

Hé Jeannet,

Bedankt voor je toevoeging. Altijd fijn.

We zitten met 3 gezinnen in Michailles (Vallandry) en 2 gezinnen in Emmanuelles (Plan Peisey).

In 2010 zaten wij ook in Michailles en ik herken je wandelingetje naar de Vanoise Express en terug via Club med idd. Dat is een leuk blokje om.

De toevoeging van zowel jou als Kootje over Pont Baudin is een waardevolle en zeker de moeite waard, lijkt mij.

(wel een beetje sneu die naamsverandering van Poudreuse ;) )

Bedankt in ieder geval. Nog een paar weekjes en dan is het weer zover.

Groet,

x10

• Jeannet

Inderdaad een bijzondere naam Aux enfants terribles voor ons zal het ook altijd de Poudreuse blijven. Het is wel heel mooi geworden na de verbouwing.

Een hele fijne vakantie en wie weet komen we elkaar nog wel tegen.

• Janneke

Boeken via Oad zal moeilijk worden nu ze net failliet gegaan zijn, maar rechtstreeks boeken kan waarschijnlijk ook: www.hotelsomont.com

• ronaldski

We hebben vorig jaar via Oad geboekt omdat dat op dat moment het handigst was. Maar rechtstreeks boeken bij Hotel Somont zal vast prima lukken. Voor onze komende wintersportvakantie zijn we er zelfs achter gekomen dat rechtstreeks boeken bij een hotel goedkoper kan zijn dan hetzelfde hotel boeken via een hotel-boekingsite. Maar dat geldt dan alleen voor hotels die een eigen boekingsite hebben. Veel, met name wat eenvoudiger hotels, laten het boeken via internet geheel over aan boekingsites. Het alternatief in dat geval is een mailtje sturen of bellen.