vraag voor Kootje en Jeannet (Chez Robert)

• x10

Dag Kootje en Jeannet,

Ik las nog een aantal oude draadjes en kwam jullie namen weer tegen als zeer ervaren Arcs en Vallandry kenners.

Ik ben 2 keer in Vallandry geweest en we komen met oud en nieuw weer. Nu gaan er niet-skiërs mee en nu is mijn vraag of zij als voetganger de lift ‘Vallandry’ mogen nemen, zodat zij boven in het restaurantje kunnen zitten of eventueel een stukje wandelen of bij de beginners piste kunnen kijken. Als ik het goed begrepen, heb hebben de Flocon lessers daarboven les. (wat erg jammer is voor de niet-skiërs als dat het geval is).

We kijken er erg naar uit om weer in dat gebied te skiën. 2 Jaar terug was het met de kerst super daarzo tussen de bomen. Helaas regende het wat in de 2e vakantieweek.

Ik hoor graag van jullie zodat ik de andere vakantiegangers nog meer kan enthousiasmeren. ;)

Groetjes,

X10

• kootje

Ja, als voetganger kun je met de Vallandrylift omhoog en je moet een klein stukje naar beneden lopen om bij het restaurant te komen. Prima te doen hoor. Voor de wandelaars zit je daar ook goed. B.v. wandelen naar Les Arcs 1800 Ik weet niet of de Floconlessen boven zijn. Rest volgt nog. Ik moet nu weg. Echtgenoot staat te trappelen. Vanavond meer.

• kootje

Even zoeken een voila. Op deze prik staat het een en ander voor de wandelaars en ontmoetingsplekken.

http://ski.startpagina.nl/prikbord/read.php?3008,15214900,15239002#msg-15239002

Aanvulling: Je kunt bij Pont Baudin niet alleen met een paadenslee mee maar ook kun je met een hondenslee mee. Overigens hebben ze daar ook een prachtige glijbult voor de (klein)kinders en ouders. Lekker met het pannenkoekje.

• x10

Dag Kootje,

Bedankt voor je informatie en zoeken naar de juiste oude link.

Ik zal alles doorgeven en je tip in de gaten houden.

Veel plezier als je komende winter in Serfaus, Fiss of Ladis terecht komt. Een prachtig skigebied met zeer moderne, luxe liften.

Met een vriendelijke groet,

x10

• kootje

Graag gedaan, maar bij het doorlezen, heb ik nog even een aanvulling. Het restaurant Aguille grive bestaat niet meer als zodanig, maar is en zeer riant onderkomen/hotel geworden. http://www.hotelaiguillegrive.com/# . (Beetje erg duur) Ook weet ik niet of het restaurant onderaan de Vallandrylift nog wel Maxima heet. Vorig jaar een andere eigenaar. En het advies voor opa en oma : Ga echt een keer met de bus naar Pont Baudin. Prachtig om te wandelen. Nog niets besproken, de vakanties van de kinderen vallen dit jaar niet gelijk, ben nog op zoek. Want dat wordt boeken voor 2 weken aaneen.

• x10

haha, grappig dat je aanneemt dat opa en oma (bij ons pake en beppe) meegaan.

Nee, het zijn jongelui die niet-skiers zijn. Bovendien zijn er nog 2 kinderen mee van 2 en 4 jaar. Dus ik denk dat het dan de bus wordt of wandelen met sleetjes naar Les Arcs. Wellicht is een zwembadbezoek in bv club med ook een optie.

Ik begrijp welk restaurantje je bedoelt met Maxima.

Ik ben benieuwd waar jullie terecht komen in sfl.

Ik ben nog op zoek naar iets aan de Sella Ronde. Ik ervaar het wel als moeilijk zoeken omdat ik zo gewoon ben iets rechtreeks te boeken in Frankrijk of Oostenrijk. In Italie lijkt het allemaal wat ingewikkelder. Dat zal ook vast komen omdat ik het gebied nog helemaal niet ken. Zo ervaar jij het wellicht om te zoeken na het hebben van een eigen appartement.

Ik kan dit jaar 1 week buiten de schoolvakanties om opnemen. Super leuk voor een keer en daarom kiezen we voor de Sella Ronde.

Succes met je zoektocht.

Groet,

x10

• kootje

Klopt valt niet mee. Misschien wordt het wel weer Arc. of Vallandry. Verwend hè. Oh, voor de jonge niet skieers ook veel leuks te doen hoor. Die kunnen ook nog gaan sneeuwschoenwandelen onder begeleiding. Verschillende afstanden en hele of halve dag.

Ook succes.

• ronaldski

Ik weet niet of je voor de Dolomieten een appartement zoekt, maar dit seizoen hadden we een fantastisch hotel in Selva. Een rustige lokatie op slechts een paar minuten van het centrum, afstand tot de piste 3 meter, mooie kamers, garage, overvloedig en uitstekend eten. Een aanrader. Gaan we zeker nog een keer doen. Laat even weten of je interesse hebt, dan zal ik de naam van het hotel doorgeven. Het hotel is via Snowtime te boeken.

• x10

Oh Ronald, heel graag, want ik vind het klere moeilijk iets te vinden, met name omdat ik het gebied niet ken. Ik weet niet waar ik starten moet.

Groet,

x10

• ronaldski

Het betreft Hotel Somont, Via Ciampinei 34, I-39048 Selva (zie link). Het beviel ons zo goed dat we er zeker nog een keer naar terug gaan. We hebben het hotel geboekt via OAD (in mijn vorige berichtje stond Snowtime, maar dat was fout).

Het hotel ligt aan de piste die via Plan de Gralba vanaf de Ciampinoi afkomt. Vanuit de skikelder heeft het hotel een eigen lift met een deur naar de piste, die op 3 meter afstand ligt. Via deze piste kan je skiend naar de gondel die naar de Ciampinoi gaat. Als deze gondel, die uit het centrum van Selva vertrekt, druk is, dan kan je vanuit het hotel ook een klein stukje (50 meter) klunen over een nagenoeg vlakke helling naar een zeer rustige stoeltjeslift, die je ook naar de Ciampinoi brengt. Selva zelf ligt op de Sella Ronde. Je bent dus niet lang onderweg om op deze route te komen. Verder kan je vanuit Selva snel naar St Christina, Ortisei en de Seiser Alm, gebieden die niet aan de Sella Ronde liggen, maar de moeite waard zijn. Persoonlijk vond ik de Seiser Alm het minste gebied. Het is wijd en open (logisch voor een Alm), en heeft veel vlakke stukken (ook logisch). Leuk voor een dag. Je kan skiend naar de Seiser Alm, maar er is ook een mogelijkheid om met een busrit door een natuurgebied naar de Seiser Alm te gaan. Dat zou ik zeer beslist afraden. De bussen rijden om het uur en de tocht duurt een half uur. Je raakt dus heel veel skitijd kwijt en omdat de capaciteit van de bussen beperkt is tot 70 personen, loop je het risico om nog een uur te moeten wachten. Daarnaast maakt het wachten en het risico niet mee te kunnen het laagste in de mens los. Dringen, scheldpartijen en soms een handgemeen zijn een gebruikelijke gang van zaken, zeker aan het eind van de dag als men op tijd moet zijn voordat benodigde liften sluiten. Niet doen dus!