Het betreft Hotel Somont, Via Ciampinei 34, I-39048 Selva (zie link). Het beviel ons zo goed dat we er zeker nog een keer naar terug gaan. We hebben het hotel geboekt via OAD (in mijn vorige berichtje stond Snowtime, maar dat was fout).
Het hotel ligt aan de piste die via Plan de Gralba vanaf de Ciampinoi afkomt. Vanuit de skikelder heeft het hotel een eigen lift met een deur naar de piste, die op 3 meter afstand ligt. Via deze piste kan je skiend naar de gondel die naar de Ciampinoi gaat. Als deze gondel, die uit het centrum van Selva vertrekt, druk is, dan kan je vanuit het hotel ook een klein stukje (50 meter) klunen over een nagenoeg vlakke helling naar een zeer rustige stoeltjeslift, die je ook naar de Ciampinoi brengt. Selva zelf ligt op de Sella Ronde. Je bent dus niet lang onderweg om op deze route te komen. Verder kan je vanuit Selva snel naar St Christina, Ortisei en de Seiser Alm, gebieden die niet aan de Sella Ronde liggen, maar de moeite waard zijn. Persoonlijk vond ik de Seiser Alm het minste gebied. Het is wijd en open (logisch voor een Alm), en heeft veel vlakke stukken (ook logisch). Leuk voor een dag. Je kan skiend naar de Seiser Alm, maar er is ook een mogelijkheid om met een busrit door een natuurgebied naar de Seiser Alm te gaan. Dat zou ik zeer beslist afraden. De bussen rijden om het uur en de tocht duurt een half uur. Je raakt dus heel veel skitijd kwijt en omdat de capaciteit van de bussen beperkt is tot 70 personen, loop je het risico om nog een uur te moeten wachten. Daarnaast maakt het wachten en het risico niet mee te kunnen het laagste in de mens los. Dringen, scheldpartijen en soms een handgemeen zijn een gebruikelijke gang van zaken, zeker aan het eind van de dag als men op tijd moet zijn voordat benodigde liften sluiten. Niet doen dus!