aanrijden ost-tirol met Krokus

• michel

Hallo,

zomervakantie nog maar net achter de rug en nu al met de gedachten bij de sneeuw.

Wij neigen een beetje naar wat nieuws en wat anders,(voor ons dan) namelijk ost tirol, met name mattrei/Kals

Iemand ervaring ? sneeuwzeker ?

en eh is dit een beetje aan te rijden op de krokus zaterdag, iemand suggesties.

Groet,

• Marinus

München - Kufstein op zaterdag in de Krokus? Ik hoop niet dat je van plan bent om ook nog te gaan skiën op die zaterdag.

Of zorgen zat je rond een uur of 8 ‘s ochtends München voorbij bent, of na een uur of 4 ’s middags, of lekker aansluiten in de file.

Eigenlijk zijn alle zuidelijke toevoerwegen naar de (Oostenrijkse) Alpen overdags op zaterdag bomvol.

• teletubbie

Zaterdag skieen haal ik me niet in mijn hoofd nee, voel dan misschien nog het meest voor de optie om zaterdag rond het middaguur pas te vertrekken en achter de drukte aan te rijden.

Vorarlberg was de laatste jaren prima aan te rijden, ook op “zwarte” krokus-zaterdag.

Nou ja de beslissing is nog niet gemaakt, hoewel ik wel de indruk krijg dat je er ondanks de crisis steeds eerder bij moet zijn met boeken, veel gewilde accommodaties zijn al niet meet beschikbaar.

grt Michel

• Marinus

Tsja, Ost-Tirol is een nogal groter gebied dan de Vorarlberg. Al dat verkeer moet samen met het verkeer naar Salzburg over München. Maar ook de Fernpas is een drama aan het worden op de zaterdag, misschien dat ik dit jaar de Arlbergtunnel eens probeer. Oh, nee, hoeft niet. We rijden al op vrijdag en ik ga iets voor het overnachten zoeken in Imst ofzo. Misschien voor de terugweg.