flachau

• n

´t Is misschien nog een beetje vroeg voor het witte goud maar alla, ik probeer maar even wat.

We zijn op zoek naar een goed chalet of ruim app. in Flachau. Periode maart 2014 voor min 6 pers.

Nou zag ik volgens mij een heel aardige via internet maar kan het niet meer vinden. Was zeer gemudlich…..Iemand enig idee

Nina

• ronaldski

Nina,

Op 14 april heb ik een berichtje geplaatst op het topic De beste wintersportgebieden.

Zie hier voor appartementen in Flachau!

Ik heb niet overnacht in de appartementen, maar ik heb ze wel uitgebreid bekeken. Ik vond ze erg goed en op een prima plekje liggen. De groep van mijn zoon en schoondochter waren erg enthousiast.

Succes, Ronaldski.

Het adres van de appartementen is (te boeken via interhome):

Alpenchalets Flachauer Gutshof

Grießenkarweg 417

5542 Flachau

Oostenrijk

+43 6457 33971

• n

Hallo Ronaldski, bedankt voor je bericht maar het is deze keer Les Menuires geworden. Van 1 / 8 maart

Ben heel benieuwd. We zijn er nog nooit geweest. 1 van ons wel een keer vanuit Valtho naar toe geskied.

Iemand nog goeie tips voor restaurantjes enz.?

We zitten in Le Vassaix, volgens mij iets voor het dorp.

Nina. O ja, en in jan. een paar daagjes St. Anton by plain and train.

• Snowy

Aha: je zit vast in Le Levassaix, een gehuchtje net voor/onder Les Menuires. Ik ben daar een paar jaar geleden ook geweest.

In het dorpje zijn geen faciliteiten (winkels, skishop of restaurantjes), maar het is ongeveer een kwartier lopen naar Les Menuires.

Hoewel het dorpje niet helemaal aan de piste ligt, is de skiverbinding wel goed te doen: een stukje afdalen door de losse sneeuw (dat lukte bij ons ook degenen met 1 of 2 weken sneeuwervaring) om op de piste te komen naar Les Bettaix en dan de gelijknamige stoeltjeslift nemen. Die zet je net boven het centrale plein van Les Menuires af en van daaruit kun je alle kanten op. De terugweg is wel iets lastiger: als een speer afdalen over de piste naar Les Bettaix, maar meteen na het tunneltje rechtsaf van de piste af om zo dicht mogelijk bij Le Levassaix te komen. Wij kwamen ondanks de papperige sneeuw in maart tot op 50 meter van het dorpje.

• x10

Hoi,

Als de bettexlift gewoon open is, dan kun je immers alles in le levassaix beskiën.

Ik heb alleen een keer met kerst meegemaakt dat de Bettex en de Tortolet lift niet open waren. Dan wordt het lastiger, maar ik ga ervan uit dat de sneeuw wel tot de 1e week maart wel blijft ‘geconserveerd’ immers de Fransen hebben dan nog vakantie.

Mijn ervaring is trouwens dat in deze wijk alle pistes gewoon goed onderhouden zijn, lekker rustig en heel gezellig.

groetjes,

x10

• n

Dank voor jullie reacties. Gaat er wel regelmatig een bus van en naar Les Menuires zoals dat bijv. in Oostenrijk is geregeld of hoven we daar niet op te rekenen? En als we een keertje uit een willen waar kunnen we dan het beste terecht?

Nina

• sylv

hoi Nina,

kijk bij mij post Geboekt daar heb ik links gezet van busverbindingen..

Je in La croisette wel een aantal café 's en 1 discotheek.