Serfaus

• kootje

Oké dan. Als Serfaus dan het beste skioord is van de wereld, zoals serfaus zegt, dan moeten we er dan maar eens gaan kijken. Vragen dus.

Hoe zit het voor de wandelaars in Serfaus en dan bedoel ik niet wandelen langs de winkeltjes want dat kan in NL ook, maar gewoon de natuur. Kun je met de liften mee naar boven als voetgangers.

Waar kun je het beste zitten ivm liften.

Hoe druk is het in de voorjaarsvakantie?

Hoe zit dat in Fiss en Ladis.

Zijn er skilockers bij de liften?

Iemand nog aanbevelingen wat onderdak betreft? Mag alles zijn, appartement, pension, of hotel, maar niet de top. We gaan wel met z'n 8ten.

Ben benieuwd naar de antwoorden.

Groeten Kootje

• Serfaus

vragen staat vrij en ik geef je er graag antwoord op

Test Serfaus-Fiss-Ladis zie www.skiresort.de

Der Erfahrungsbericht Serfaus-Fiss-Ladis wurde direkt von Skiresort.de, dem weltweit größten Testportal von Skigebieten, erstellt.

Testergebnis: 4,7 von 5 Sternen

Skiresort.de Testsieger 2012:

Bestes Skigebiet weltweit >>

Testsieger: Familien und Kinder >>

Bestes Kinderhotel: Leading Family Hotels Löwe & Bär >>

wandelen kan zelfs heel goed in Serfaus (100 km aan geprepareerde wandelroutes) het is per slot van rekening een Sonneplateau en naar boven kun je met een speciale wandelkaart kijk voor prijzen op de site van Serfaus en aangezien en geen sleepliften zijn in Serfaus komt dat goed uit. In Serfaus maakt het niet uit waar je zit aangezien ze als enige in de wereld een ondergrondse metro hebben die je razendsnel van de ene kant van het dorp naar de andere brengt

Voorjaarsvakantie is druk ja dat klopt omdat het zo populair is voor kinderen

Fiss is een echt boerendorp waar weinig te beleven valt en Ladis ligt een stuk naar beneden dus zal je altijd omhoog moeten met de auto

Er zijn bij de gondels beneden verschillende skidepots en accomodaties boeken in de voorjaarsvakantie word lastig omdat er heel veel stammgasten zijn maar op de site van Serfaus vind je alle accomodaties

Succes

• Marinus

Serfaus Schreef:

> valt en Ladis ligt een stuk naar beneden dus zal

> je altijd omhoog moeten met de auto

Ben je wel eens in Ladis geweest? Je kunt gewoon met de Sonnenbahn naar Fiss. Auto lekker laten staan!

@Kootje, voorjaar kan enorm druk zijn, dit jaar vonden wij het meevallen, waarschijnlijk ook een kwestie van geluk dat we net ergens anders aan het skiën waren als waar de “meute” zat.

Echt druk is niet niet snel bij de liften, behalve tijdens de spits bij het station in Serfaus en de liften rondom de Komperdell. In Fiss is de Schönjochbahn bijna de hele dag druk. Ben je eenmaal aan de noordkant van Fiss dan valt het daar weer mee.

Serfaus is ronduit duur. Wij zitten in een appartement op 500 meter lopen van de kerk en ik ben zo'n €1200 kwijt voor een 2 slaapkamer appartement. Ladis is aanzienlijk goedkoper, heb ik me laten vertellen. Makkelijkst is i.d.d. de VVV's aanschrijven.

Als je gerichtere vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Marinus (alweer geboekt voor 2014)

• kootje

Dank heren voor de info.

Je kunt dus met alle stoeltjesliften naar boven? Wat in Les Arcs niet mogelijk is.

Duur. Ja had ik wel verwacht, maar Arc is ook niet een van de goedkoopste ski-oorden. Tenminste als je niet in een hok wil zitten.

De voorjaarsvakantie in Les Arcs was ook minder druk dan voorgaande jaren. Maar wij zaten daar niet in de Carnavalsweek en ik neem aan dat de carnavalsweek in Oostenrijk ook het drukst is.

Verder wil ik ook nog eens kijken naar het Montafondal. Eens kijken wat de kinderen willen volgend jaar.

• Marinus

kootje Schreef:

——————————————————-

> Je kunt dus met alle stoeltjesliften naar boven?

Nou nee, maar die noodzaak is er ook niet. Bijna alle toevoerders naar het skigebied zijn cabine liften. Alleen Masner is niet eenvoudig te bereiken als wandelaar, zonder stevig te stappen.

• Serfaus

Goedemorgen Marinus,

Nee nog nooit in Ladis geweest maar schijnt wel een mooi oud dorp te zijn we rijden er altijd langs als we omhoog gaan naar Serfaus waar we toch liever zitten en willen profiteren van alle gemakken en goede voorzieningen.

Ja Serfaus is niet goedkoop daar heb je gelijk in maar voor service etc moet je betalen en ach een wintersport is nooit goedkoop maar wel heel erg lekker dus hebben wij ook alweer geboekt voor 2014.

Wij komen nu al een aantal jaren in Serfaus na ook Lech en Ischgl te hebben geprobeerd maar met kinderen kan niks tippen aan Serfaus (trouwens ook zonder kinderen)

Heb ook gehoord dat de voorjaarsvakantie inderdaad minder druk was maar dat zal wel te maken hebben met de crisis wij waren er trouwens 1ste week maart maar toen was het toch ook nog wel druk.

TIP ga in Serfaus naar Masner om te skieen echt een super gebied met altijd geweldige sneeuw (ligt op het noorden)

• Serfaus

Van het dorp uit kun je omhoog met 3 gondels ( Sunliner, Komperdell en de Alpkopfbahn) maar eenmaal boven zijn er genoeg stoeltjesliften we hebben zelf ook gewandeld en zolang het geen sleepliften voor de wandelaars is er niks aan de hand:)-D

• Marinus

Serfaus Schreef:

> TIP ga in Serfaus naar Masner om te skieen echt

> een super gebied met altijd geweldige sneeuw (ligt

> op het noorden)

Grin, op de maandag na (naar Fiss geweest) zijn we elke dag naar Masner geweest :D

• kootje

Dank heren, voor de uitleg. Zal het bewaren. Maar als er nu al geboekt wordt voor volgend jaar en vaste gasten blijkbaar voorgaan, zal het niet eenvoudig zijn. Maar goed, we hebben ook nog Zwitserland. En je moet er natuurlijk niet van opkijken als het wederom Frankrijk wordt. Wat een gedoe eigenlijk, vast adres was toch wel makkelijk hoefde je daar geen zorgen om te maken.

Ik ga nog eens lekker reisverslagen lezen.

• joostdej

Als je het er op wilt wagen, probeer van in juli of augustus een huis te vinden. Vaak is dat het moment dat vaste gasten hun boeking definitief maken, of er van af zien.