beste wintersportgebieden

• ger

Zag net een artikel, waarin iemand beschrijft wat volgens hem de beste wintersportgebieden zijn.RECLAME SITE . Nu ben ik benieuwd naar jullie mening omdat ik ooit nog eens op wintersport wil gaan.

Edit Mod: Link naar reclame site verwijderd. @ger, als je wilt weten wat goede skigebieden zijn stel dan die vraag hier geween en probeer niet iedereen naar een waardeloze reclame site te lokken.

• serfaus

Dat kan er maar 1 zijn en dat is natuurlijk Serfaus.

Niet voor niks in 2012 uitgeroepen tot beste skiresort van de wereld en terecht.

• Marinus

Nou ja, wereld, Europa dan: http://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/winter/awards Maar het was weer een perfecte week. We hadden dan ook prima (koud) weer en voldoende zon. Veel in Masner geweest. 1x naar Fiss, vind ik toch een wat minder gebied.

• Serfaus

Ja sorry Marinus het is toch echt waar,wederom uitgeroepen tot beste skigebied van de wereld.

• Marinus

Oh, vind het niet erg hoor. Maar ik weet niet beter dan dat het alleen over Europa ging.

Heb je misschien een linkje?

• Serfaus

ik vind het ook niet erg hahaha hoewel moet niet iedereen naar serfaus komen.

staat ook een artikel bij adac.de en skiresort.de

Serfaus-Fiss-Ladis beste skigebied volgens publiek

Serfaus-Fiss-Ladis kwam eveneens als beste uit de bus bij de publieksprijs beste ski resort, waarbij 40.000 wintersporters deelnamen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Met name bij de onderdelen accommodaties, gastvrijheid en veiligheid op de piste scoorde het gebied uitstekend. Ook dit jaar behaalde Serfaus-Fiss-Ladis een indrukwekkende score wat betreft aanbod voor kinderen en gezinnen.

Skiresort.de test sinds 15 jaar vrijwel alle skigebieden ter wereld. De awards worden dan ook beschouwd als de Oscars van de wintersportbranche. Het is de grootste wintersportportal ter wereld en testte in 2012 ruim 120 skigebieden in elf landen.

• Rob

De betrouwbaarheid van dit soort onderzoeken is zeer beperkt omdat ze iha niet wetenschappelijk zijn uitgevoerd.

Enquetes geven sowieso al een vertekend beeld omdat dit een bevooroordeelde mening weergeeft.

Zo zal ik Oostenrijk per definitie als zeer negatief bestempelen (en je zult mij daar ook niet snel vinden, ik ga liever naar de buren).

Het beste gebied is het gebied waar jij je thuis voelt en dat vindt wat je zoekt …..

Voor de één is dat Oostenrijk, voor de ander Andorra of de VS

• serfaus

Rob jij gaat naar de buren ok je bedoeld Belgie ja daar kan je ook skieen als er sneeuwt ligt

• ronaldski

Rob, ik ben het helemaal met je eens. De waarde van dit soort “best shop in town” waarderingen is gering. Zelfs al kom je met 40.000 meningen aan en beroep je je op de ADAC en andere instanties. Er is maar één gebied wat van mij het predikaat “beste skigebied” krijgt. En dat is het gebied dat op basis van uitsluitend mijn criteria, en niet die van een heleboel anderen, voldoet aan de eisen en wensen van mij en mijn vrouw. Aangezien mijn eisen en wensen tijdafhankelijk zijn, varieert mijn beste skigebied ook van keer tot keer. De ene keer is het een gebiedje waar je je amper een week kan vermaken en de andere keer moet groot, groter, grootst zijn. Het is net als bij campings. Ik gruw van 5-sterren campings met animatie. Geef mij maar een 1- of 2-sterren camping waar het echt leuk is, volgens mijn maatstaven dan. Dat is voor mij op dat moment de “beste camping”.

Dat betekent niet dat ik Serfaus afkraak. Ik ben er nooit geweest en heb dus geen mening. Het staat op mijn wensenlijstje, dus misschien zal ik ooit zeggen Serfaus is een prima skigebied, maar er is ook een kans dat ik een andere mening zal hebben.

• Snowy

Tja, bij mij scoort Serfaus-Fiss-Ladis voorlopig niet best: ik probeer er al jaren een acco te vinden die aan de wensen van de groep waarmee ik ga voldoet: ruim chalet/appartement voor 18 personen met 2-persoons kamers aan de piste (of zo goed als) voor een redelijke prijs. In tal van Franse plaatsen zijn deze in overvloed te vinden, maar in Oostenrijk lijken ze niet te bestaan of zijn ze belachelijk duur.

Dus op het gebied van accommodatie scoort SFL bij mij al beroerd. En dan ben ik er nog niet eens geweest! :D

Het skigebied zal overigens wel prima zijn, daar twijfel ik niet aan. Dat is natuurlijk ook de reden dat ik er nog steeds naar toe wil…