We zijn al weer even terug maar nu de winter in Nederland zich nog even laat zien heb ik toch nog even een verslagje samengesteld.
We vertrokken met zijn 4-en op vrijdag 1 maart gelijk na school richting Metz.
Daar hadden we op goed geluk via booking.com een hotelletje geboekt en dat pakte goed uit.
Grote, schone familiekamer vlakbij de snelweg en een goed ontbijt (pannenkoek, cake, yogurt, eitje, chocoladebroodje, croissant, stokbrood, koffie, thee, jus etc).
En dat voor totaal 75 euro.
We kwamen zaterdag rond 16.00 uur aan bij het appartement in Val Cenis en dat was eigenlijk nog mooier dan we gehoopt hadden.
2 slaapkamers, 2 badkamers, extra apart toilet, veel ruimte en brandschoon.
En het mooiste was dat ons balkon op 20 meter van de stoeltjeslift lag.
Na het ophalen van de skipassen konden we het gebied gaan ontdekken en dat viel helemaal niet tegen.
Val Cenis heeft in totaal 125 km. aaneengesloten piste en daarmee is het één van de grotere gebieden van de Maurienne-vallei.
Voor de echte kilometervreters is het misschien te weinig maar het is ideaal voor gezinnen met kinderen.
Dat komt ook door de prijs van de skipassen: 155 euro pp. en voor kinderen gaat daar nog ca. 30 euro korting af.
Er is in het gebied aardig wat afwisseling van rood en blauw. Het aantal zwarte kilometers is redelijk beperkt.
Wel zijn er een aantal ‘bospaden’ met de sprekende namen ‘Traverse’, ‘Familiale’ en de ‘Escargot’.
Gelukkig waren er niet al teveel stukken die vals plat omhoog gingen. Over het algemeen kon je op die paden blijven glijden.
De mooiste pistes zijn te vinden boven de boomgrens.
Om een aardig beeld te krijgen heb ik wat foto's en filmpjes samengevoegd tot één geheel.
Mocht iemand commentaar hebben op de skitechniek hoor ik graag :-)
http://www.youtube.com/watch?v=MuKwWcjTSNs&feature=youtu.be