aanraders voor skischoenen

• Nonblond

Waar kun je terecht voor een paar goede skischoenen? Een kennis van mij zoekt een paar goed passende skischoenen. Met huurschoenen heeft ze steeds problemen. Zelf ben ik ooit op jullie aanraden bij Wiflo terecht gekomen en dat is goed bevallen. Maar dat gaat niet meer.

• Marinus

MK skiservice bilthoven: http://www.mkskiservice.nl/

• janski

Als je echt problematische voeten hebt zou ik eens gaan kijken bij dutchbootfitter.nl . Die bekijkt de voeten vanuit een anatomisch perspectief en zoekt en customised daar een schoen en zooltje bij. Dat gaat nog net even verder dan de gemiddelde skiwinkel.

• Marinus

Zooltje op maat kan ik iedereen aanraden. Standaard zool in een skischoen is 3x niets…

• Nonblond

Iedereen bedankt voor de medewerking, maar hebben jullie misschien ook nog een adres in NH?

• Joep

Hoezo 3 x niks?

Ski al mijn hele leven heerlijk op standaardschoenen met standaardzolen. Afgelopen krokusvakantie bijna elke dag de hele dag alleen maar skischoenen aan gehad, ook als ik ging sleeën of met mijn zoontje op het babyweitje ging spelen zonder mijn ski's. Geen centje pijn gehad.

Uiteraard zijn er mensen die meer moeite hebben om een passende schoen te vinden maar ik heb toch ook wel eens het idee dat het een hoop ‘psychologie’ is, dat geëmmer met die skischoenen.

Daarbij geldt ook: hoe meer je je er in verdiept, hoe meer je het idee krijgt dat het standaardaanbod niet voldoet.

Marketing heet dat.

Dat neemt niet weg dat MK in Bilthoven een prima winkel is, waar ze je ook echt niet meteen het ‘moeilijke’ segment in praten. Ze verkopen daar net zo goed standaard schoenen met standaard zooltjes. Als jij daar blij mee bent, zijn zij het ook…

• Marinus

Laat ik het zo zeggen: Als je problemen met je schoenen hebt, begin dan eens met zooltjes.

Zooltje van een skischoen stelt echt niets voor. 3 mm ongevormd foam dat op een hard stuk plastic ligt. Als jij daar prima op skiet, mooi voor jou, maar echt ergonomisch gevormd zijn ze niet.

• skiester

kijk ook eens bij van diemen in amstelveen. De mevr daar heeft verstand van voeten

• Nonblond

Hartelijk dank voor alle bijdragen.

• ronaldski

Bij MK is het “moeilijke segment” niet extreem duur. Zeker in vergelijking met de op maat gemaakte Strolz schoenen. MK verkoopt Dalbello buitenschoenen die worden gecombineerd met Bootdog binnenschoenen die perfect passend worden gemaakt door schuimen. Op maat gemaakt zooltjes ronden het geheel af.