Ervaring Hinterglemm

• RobK

Hallo Allemaal,

Wie heeft er ervaring in Hinterglemm tijdens de voorjaarsvakantie?

Ik kom al een aantal jaren met een aantal vrienden in Hinterglemm, maar altijd in januari. Nu hebben we besloten om ook met onze gezinnen een keer naar Hinterglemm te gaan in de voorjaars vakantie. Nu heb ik een paar vraagjes.

- In januari zijn er nauwelijks of geen wachttijden voor de liften, hoe is dat in de voorjaarsvakantie?

- Je moet een heel stuk binnen door rijden naar Hinterglemm, wat is de beste route. Via het dal van Leogang of via inzell?

- Hoe is dan met de drukte op die wegen in de voorjaarsvakantie met heen en terug reis op zaterdag? Kun je nog redelijk rijden of staat de hele boel vast?

Alvast bedankt voor jullie reakties,

RobK

• Henk

Wij zijn er twee keer geweest in de drukke periode, wel jaren geleden. Het enige drukke punt toen was beneden (even uitkienen wat de rustigste tijd is, vroeg dus voor ons), ben je eenmaal op weg dan viel het allemaal wel mee en als je het een beetje uitkient met de lunch, wij gingen altijd laat lunchen, dan was het lekker rustig op de piste en in eettent maar dat geld voor alle ski gebieden denk ik.

Het rijden ernaar toe kan erg druk zijn, vooral het laatste stuk maar dit is van horen zeggen. Wij rijden altijd ‘s nachts (ik ga wel een paar uur slapen einde van de middag tot vertrek 11uur ’s avonds), is het lekker rustig op de weg, rijd ontspannender, de kinderen slapen en je komt lekker vroeg aan. Kan je voor de massa eventueel je spullen gaan huren, ski passen aanschaffen…. en 's middags al even lekker skiën.

Groet,

Henk.