Skiën met kids over 2 weken, suggesties?

• Cindy

Over 2 weken ( 10 maart t/m 17 maart) willen we met de kids een weekje gaan skiën. Zw zijn 5 en 6 jaar en het is de eerste keer dat ze meegaan.

Volgens de voorspellingen wordt het rond de 13 gr. dan! We wilden eigenlijk naar Niederau, maar ik ben bang dat de sneeuw dan niet meer van de beste kwaliteit is

Heeft iemand nog suggesties? Bij voorkeur Oostenrijk of Italië.

Alvast bedankt.

Groetjes Cindy

• hennie

wij waren 2 weken geleden in Hoch Fugen huisje gehuurd via avac.

prima betaalbaar huisje als je niet van de apres ski houd en een ski gebied met name hoch fugen waar ook veel blauw is

sneeuw zal er genoeg liggen aangezien het gebied vrij hoog ligt.

vorig jaar in ehrwald geweest is ook een mooi gebied in combinatie met lermoos maar ligt lang niet zo hoog

bij beiden hebben we wel hele leuke skiklasjes gezien

• Marinus

Warth, lekker hoog, boel sneeuw. Serfaus, ook hoog (skigebied 2000-2750).

Ik zou zeggen, zoek een gebied uit waarvan het dorp ~1500 (of hoger) meter ligt. Scheelt je ongeveer 10°C

• Janneke

Als je, net als bestemming Niederau, niet te ver wilt rijden, maar wel hoog genoeg wilt zitten (hoogste punt minimaal 2000 m), kun je misschien denken aan Serfaus/Fiss/Ladis, Hoch Zillertal/Hochfügen, Montafon, Ehrwald of Lermoos, Kleinwalsertal, Damüls.

• n

Ik zeg, Kleinwalsertal. en dan in Riezlen. Daar zit je lekker centraal. Net 800 km vanaf midden Ned.

Klein maar leuk gebied. Vandaar kun je makkelijk naar Iffen en Mittelberg. Vooral Iffen is rustig door de verouderde liften maar wat een afdaling! Prachtig!

En vergeet vooral Max´s niet aan de afdaling bij Mittelberg. Super knus.

Nina

• Henk

Grossarl en inderdaad Warth/Schrocken, Bolsterlang/Hörner Bahn (Duitsland)

• PHT

Wanneer je niet van regen houdt, moet je echt hoog gaan zitten, dus ergens met een gletscher in de buurt. Bijvoorbeeld een Kaprun (met gletscher)/Zell am See omgeving. Maar ook, wat willen de ouders voor skigebied? Groot/klein? Zoek je specifiek vanaf zondag 10 maart, d.w.z. wil je iets van zondag t/m zondag huren? Ik ben benieuwd.

• Cindy

Wij, de ouders, skiën en snowboarden goed. Maar we weten dat het dit jaar minder wordt i.v.m. de kids!

We willen i.v.m. de omstandighedeh thuis inderdaad van zondag tot zondag.

Een niet al te klein gebied heeft natuurlijk onze voorkeur.

Heb je nog andere suggesties? En weet misschien iemand een leuk appartement voor 4 volwassenen en 3 kids?

• PHT

Hoi Cindy, Kun je mij een privébericht sturen? Misschien weet ik iets voor jullie.

• Joep

De voorspellingen voor die week zijn vooralsnog dat het weer kouder gaat worden met sneeuw, dus ik zou nog even nadenken over gletschers enzo. Zit je daar straks op 3000 m in de vrieskou met je kids….