Dooie boel ?

• Chris (die andere)

In het vorige decennium, wat langer geleden lijkt dan het is, was het op dit prikbord altijd een drukte van jewelste. Zeker in het seizoen.

Toendertijd was dit het enige forum (er was ook niet veel anders) waar wat te beleven viel. En volk trekt volk.

Na enkele jaren afwezigheid plaatste ik vorige week weer eens een bericht waar nog aardig wat reacties op kwamen.

Maar het valt mij op dat het toch een flink stuk rustiger is geworden hier.

We zitten midden in het seizoen en nauwelijks reactie's en al bijna helemaal geen nieuwe onderwerpen.

Inderdaad, als je hier enkele jaren rondhuppelt heb je het op een gegeven moment allemaal wel gezien met steeds diezelfde vragen.

Maar er moet toch ook aanwas van nieuwe wintersportliefhebbers zijn, zou je denken.

Ligt het aan de crisis of is “the place to be” voortaan een ander forum ???

• skiester

tja er is wintersporters.nl, maar de sfeer is daar niet altijd even leuk. Hier wel.

• kootje

(tu)X(

• JW

1. Er is best veel concurrentie (m.n. wintersporters.nl - wel eens met skiester ;) - ) .

2. Een paar jaar geleden waren er hier vaste trekkers (weerbericht van Roel, reisverslagenwedstrijd Arjan/Floortje, etc.) Dat liep zo goed dat die ideeën zijn gekaapt - Saskia - of te gelde gemaakt (Roel) ;

In feite heb je een groepje actievelingen nodig die wat extra's brengt.

3. Er was een vaste basis van vrij actieve prikkers, en ook vanuit veel invalshoeken (van beginners tot poederfanaten) .

Die lijkt momenteel vrij klein en smal geworden.

4. Aan de “ouderwetse” opzet van het prikbord ligt het m.i. niet. Er zijn andere prikborden (wielrennen b.v.) die ondanks alle concurrentie uitstekend lopen. Al jaren.

• kootje

Punt 2. Precies JW. Maar wij hebben dan wel geen wedstrijd meer, maar wel een prachtig verslagen- en onderkomensticky. Ik heb geen idee of dat op andere fora ook zo is, want daar kom ik nooit.

• Chris (die andere)

Ja inderdaad er waren toen veel vast bezoekers.

DooV was er zo een, met z'n korte, wijze antwoorden waar altijd een humoristische ondertoon in zat.

Die is ook nauwelijks meer actief en zal inmiddels ook wel geveld zijn door het PMS (Prikbord Moeheids Syndroom).

• Snowy

Ik ben eerder geveld door het IHZTD(Ik Heb Zoveel Te Doen)-syndroom. Daardoor moet ik keuzes maken. Kijken doe ik geregeld, maar van posten komt niet zoveel. Toch ga ik eind maart proberen om nog wel een verslagje te maken van mijn beide laatste wintersportvakanties (beiden in Vallandry)!

En tussendoor typ ik ook nog af en toe een paar woordjes natuurlijk… (:P)

• Daantje1974

Tja Chris, ik heb hetzelfde. Ben er een aantal jaar tussenuit geweest maar herinner me jou nog wel :)-D

Maar ik kan de “drukte” hier inderdaad niet meer vergelijken met een jaar of 7-8 geleden . . .

• Daantje1974

Ja Doov herinner ik mee ook nog wel. Was toch die gast met een appartement in Les Menuires?

• Rob

Ik denk dat veel mensen “forum moe” worden en daardoor veel fora “de rug toe keren”.

Waarom? Tja, wie het weet, mag het zeggen, maar bij mij komen dan al snel de “vragen naar de bekende weg” en “is dat nu echt belangrijk” topics op, zoals:

- Hoe lang ben ik onderweg naar … ?

- Waar staan de flitspalen … ?

- Heb ik op de weg naar … sneeuwkettingen nodig ?

- Heb je in … bij de liften WiFi ?

- Mijn DomDom zegt … maar volgens mij …. ?

- Waarom mag je niet met twee mensen gebruik maken van één skipas … ?

- Mag je roken in … ?

Verder kunnen veel mensen er niet tegen als je het niet met ze eens bent resp. een andere mening hebt die niet strookt met die van hen.

Noot: Geldt niet alleen voor dit forum, je ziet het meer …..