joue du loup

• anneke

Mijn zoon is met twee vrienden met Husk naar Joue du Loup met het plan om te (leren) snowboarden. Met het gezin gaan we altijd naar Oostenrijk. Ik had hem al gewaarschuwd dat hij geen Oostenrijkse appartement-standaarden moest aanhouden, nou dat klopt berichtte hij gisteravond al. ;-)

Vandaag was hun eerste sneeuwdag. Hij laat net weten dat twee van de drie niet zijn gaan boarden maar zijn gaan skiën, want, je gelooft het niet, de boards waren op!! Er was er nog EEN (1)!! Nou kan onze zoon gelukkig allebei prima, een van de jongens is een absolute beginner en dus nu maar (itt de plannen) met skiën begonnen, de ander heeft een rollerbaancursus boarden gedaan en kan nu verder op dat laatste board.

Dat heb ik in jaren Oostenrijk echt nog nooit meegemaakt. Wij ouders hebben eigen spullen maar onze kinderen hebben altijd gehuurd (konden ze boarden en skieën in 1 vakantie ook lekker afwisselen) en we hebben nog nooit van tevoren spullen besproken, die waren er altijd genoeg, zelfs toen we nog in de krokusvakantie gingen. Je zal maar als boarder met b.v. 2-3 jaar ervaring niet kunnen skiën, dan sta je mooi te kijken daar.

Is dat nou normaal in Frankijk??? Moet je dus echt tevoren je materiaal boeken?? Dan mag ik m'n schoonzoon wel waarschuwen, die gaat binnenkort met collega's naar Avoriaz en kan wel boarden maar niet skieën. Beetje sneu vind ik het wel voor die jongens, zo'n vakantie is toch een rib uit hun lijf.

• Joep

Raar verhaal, nog nooit eerder gehoord.

Ik zie op de website van het gebied dat er in Joue du Loup acht (!) sportzaken zijn die materiaal verhuren. Heeft je zoon verder gekeken dan zijn neus lang is?

http://www.ledevoluy.com/hiver/fr/pratique/annuaires-des-commerces.html?searchcomm=1&commune=6&categorie=6&saisonrecherche=hiver&ordre=RAND%28%29#prestataire

Mijn ervaringen (lang geleden) met budget reizen is dat de aan de reisorganisatie gelieerde sportverhuur inderdaad nogal eens erg brak kan zijn. Maar dat er in het hele dorp maar een handvol boards te huur is lijkt mij, zeker buiten het hoogseizoen, onbestaanbaar. Als ze vantevoren hebben betaald voor skihuur moeten ze m.i. de gelegenheid krijgen om elders het materiaal te gaan huren dat ze echt willen hebben. Anders onmiddellijk klagen bij HUSK.

• anneke

Aha Joep, dat zal het zijn. De reis was een all-in prijs inclusief skipas en materiaal, exclusief evt. lessen. De materialen gaan dus via Husk. Ik weet niet of ze bij de boeking ski danwel board hebben moeten opgeven, zal eens vragen. Ski's waren er dus nog wel. Het zal dan wel aan de bijzonder brakke organisatie van Husk liggen, het leek me ook al zo gek dat ‘de boards op waren’. Bij deze, een koude douche voor Husk!