Voor aap zonder helm ?

• Chris (die andere)

Ben al drie jaar nier meer op wintersport geweest, daarvoor 15 jaar fanatiek wel.

Met name in de laatste jaren groeide de toename van ski helmen gestaag viel mij destijds al op.

Mijn laatste skivakantie in2010 droeg zeker ruim meer dan de helft een helm.

Ben even benieuwd hoe het er heden ten dagen voorstaat.

Sta je tegenwoordig voor aap als je geen skihelm draagt?

(even los van de vraag om het dragen van een helm verstandig is of niet want dat weten we wel)

• Jos

Ik schat dat 95% een helm op heeft.

• Skimiepie

Ben net terug van wintersport( verhaal volgt later) en ik schat de verhouding op 50/50.

Je akiet/ board dus niet voor paal imo.

• Marion1

Zeker niet, denk ook 50/50, heb er nog zat zonder gezien, waaronder wijzelf..

.

• Roxane

Hoi,

Ik ben net in Italie op wintersport geweest. Daar zag je echt bijna niemand meer zonder helm.

Je viel juist op als je geen helm op had.

Schat 95% daar droeg een helm.

Zit ook nog eens lekker warm ;-)

• Marinus

Chris (die andere) Schreef:

——————————————————-

> Sta je tegenwoordig voor aap als je geen skihelm

> draagt?

> (even los van de vraag om het dragen van een helm

> verstandig is of niet want dat weten we wel)

Merkwaardige overwegingen….

• Chris (die andere)

Ja Marinus dat lijkt misschien een merkwaardige overweging maar ik zal het je uitleggen;

Immers, waarom droeg tien jaar geleden bijna niemand een skihelm terwijl we toen ook al wisten dat dat veiliger was?

Waarom draagt nu bijna niemand een rugprotector waar we dat over tien jaar mogelijk wel allemaal doen.

Waarom dragen we niet allemaal een fietshelm terwijl dat over 5 jaar misschien normaal is.

Waarom rijden we nu allemaal op winterbanden en tien jaar geleden nauwelijks.

Omdat we bijna allemaal kuddedieren zijn en ik ben daar niet anders in dan de rest. Vandaar mijn vraag.

• Marion1

En gelijk heb je, maar ik vind, zolang je zelf nog kunt denken, dat ieder die beslissing zelf moet maken.

Zo rijd ik mijn pony wel met cap op, maar ski zonder, en waarom, omdat met rijden ik veel grotere risico's loop als met skieeen.

Daar zullen de meningen over verdeeld zijn, maar die kennen mijn pony dan ook weer niet…….

• Marinus

Wat jij wil, ik hou liever mezelf voor de gek en denk dat ik veiliger bezig ben i.p.v. dat ik met de meute meeloop.

• Chris (die andere)

Die veiligheids gedachte wordt voor een aanzienlijk deel bepaald en gevoed door datgene wat de massa doet.

Als jij daar een uitzondering op bent (dat is maar een klein deel van de massa) dan skiede jij waarschijnlijk 10-15 jaar geleden ook al met helm.