Vliegen naar Oostenrijk

• Daantje1974

Hoi allemaal,

Ik denk erover om in februari of maart even een paar dagen tot een week Oostenrijk te pakken, waarschijnlijk in mijn eentje meters maken. Heeft er iemand van jullie ervaringen met vliegen naar Oostenrijk? Transavia biedt op bepaalde dagen hele gunstige tarieven dus dat leek mee goeie optie aangezien ik liever ski dan auto rijd. Ik schrok me alleen te pletter van de prijzen die je betaalt voor een luchthaventransfer. Dat maakt de vlucht ineens 3 keer zo duur.

Wie heeft hier ervaring mee en eventueel tips?

Groeten,

Danny

• Janneke

Hi Daan,

In plaats van te googlen op “transfer”, zoek eens op bijv. “innsbruck bus wilder kaiser”. Of in combinatie met Salzburg of München.

Deze site geeft prijzen naar Ellmau, Going, Scheffau en Söll variërend van 33 tot 48 euro enkele rit.

Of “innsbruck bus tirol”

Deze site geeft prijzen naar Kitzbühel, Brixen im Thale, Kirchberg, Westendorf, Hopfgarten voor 42 euro of naar St. Johan, Going, Ellmau, Scheffau, Söll voor 47 euro.

Ik weet natuurlijk niet waar in Oostenrijk je heen gaat, maar misschien heb je wat aan deze zoekt tips.

Groet, Janneke

• Daantje1974

Hahaha, geweldig, wilde al bijna vragen hoe jij weet dat ik richting Wilder Kaiser wil !

• Freetje

Ik heb een aantal keer per vliegtuig gereisd. Echt perfect, helaas wel dure transfer. Een optie is de trein. ( http://www.oebb.at/ ) Of een vluchthaven taxi, ( gedeelde kosten)

• jacob

Wij vliegen regelmatig naar innsbruck het bevalt ons geweldig, heel veel pensions hotels of de skigebied zelf bieden een gratis skibus aan. De trein is ook niet zo duur. Het is alleen even uitzoeken. Wij gaan naar jerzens en worden gehaald, dit is echter ook niet standaard.

• PHT

Van de luchthaven van Innsbruck rijdt een pendelbus naar het station in de binnenstad. Met de trein kun je heel veel wintersportplaatsen bereiken! Zelf weleens zo naar Seefeld gereisd, waar het stationnetje midden in het dorpje ligt.

• 29er

Weten jullie welke opties er nog zijn om van vliegveld Salzburg naar omgeving Katschberg (met auto toch snel een uur denk ik) te komen (en dan 's avonds tussen 2000-2100). Trein, taxi, huurauto, transfer??