Hi Ronald,
Als skiër vind ik al gauw elk gebied goed genoeg, als ik ergens iets te klagen heb is het hooguit dat het skigebied misschien wat klein is of de pistes weinig uitdagend.
Als snowboarder kijk ik met andere ogen naar een skigebied. Het is alom bekend dat boarders het liefst sleepliften zo veel mogelijk vermijden. In Sölden zijn er eigenlijk alleen maar sleepliften op de gletsjer, maar vanwege de uitstekende sneeuwcondities zijn wij daar niet geweest, was nergens voor nodig. En paden zijn vaak lastig, of omdat ze zo vlak zijn dat je als boarder moet steppen of lopen of omdat ze zo smal en druk zijn dat ik het als boarder lastig vind om mijn bochtjes te maken. Het fijne aan Sölden was dat er praktisch niet van dat soort paden zijn.
Je hebt wel gelijk dat de pistes niet zo lang zijn, maar ik ben nog lang niet zo ervaren in boarden als in skiën. Dus als ik aan het boarden ben, maak ik sowieso al wat vaker een tussenstop vanwege verzuurde benen (heb ik met skiën eigenlijk nooit last van). En dus is voor mij een ritje in de stoeltjeslift een handig rustmoment. Het vast- en losmaken van een binding vond ik, toen ik net met boarden gestart was, heel vervelend en vermoeiend (tegen de tijd dat ik zittend mijn binding weer vast had gemaakt en het me eindelijk gelukt was om op te staan, was ik al weer moe, haha). Nu heb ik niet zo'n moeite meer met het los- en vastmaken van een binding, en kan ik dat in staande positie. En als ik door omstandigheden (bijv. wegglijden) toch een keer moet zitten, is dat niet meer zo erg, want ook het opstaan vanuit zitpositie kost me nu bijna geen moeite meer. Dus eigenlijk vind ik het niet zo erg dat los- en vastmaken.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat zo'n Flow-binding nog makkelijker is.