Interesse peiling familie freeride

• skiester

Ik ben net weer terug uit Garmisch waar ik met mn zoontje van 10 een freeride trip heb gedaan met Pielenz. Was heel leuk, ondanks het waardeloze weer (regen/natte sneeuw tot boven op de berg) en de loodzware sneeuw. Maar het was mijn 4e keer daar en ik heb Garmisch nu wel gezien. Samen met nog een familie die daar was (ook met zoontje van 10) hebben we het idee opgevat of we dat volgend jaar niet in de Arlberg regio konden gaan doen, in de 2de kerstvakantieweek. En dan via Pielenz Tim inhuren om ons te begeleiden. Tim zat vroeger hier ook op het forum en is een enorm leuke, motiverende skileraar/gids die buiten freeride ook freestyle doet dus er worden zo her en der ook wel bospaadjes en schansjes genomen! Alles natuurlijk in volle lawine uitrusting (3-eenheid - is evt te huur via Pielenz) met pieper checks etc. En veilige routekeus, zeker met kids erbij. Hij maakt ook video opnamen en geeft goede tips om beter te worden.

Maar om dit te doen dacht ik een pension of chalet te huren, omdat allemaal (acco en Gids) kostentechnisch een beetje haalbaar te houden hebben we eigenlijk nog 1 of 2 families nodig. Niet dat de hele familie moet gaan freeriden (bij ons doen ook alleen ik en mn oudste zoontje dat), maar minimaal 1 ouder die met de kids meegaat. Skilevel moet wel hoog zijn om het interessant te houden - dus off piste ervaring gewenst danwel als dat nog niet aanwezig is moeten de kids in het hoogste niveau zitten van de skiles cq een slecht geprepareerde zwarte afdaling (hobbels en ijs) soepel en parallel kunnen afdalen cq misschien hier in NL lid zijn van skiclub. Zelfde geldt natuurlijk voor de ouders die meegaan.

Uit eigen ervaring weet ik dat het heel lastig is om freeride trips voor kinderen te vinden, maar in Tim heb ik een gids/leraar gevonden die dat heel goed kan en ook Nederlands is. Ook een gemengde groep met ouders en kids deed hij dit jaar heel goed. Dus als je kids klaar zijn met de skiles omdat er geen hogere groep meer is en je iets uitdagends wil doen maar het wel veilig wilt houden is dit je kans! Ik denk zelf aan leeftijdsgroep 10-15 jaar maar als het qua skiniveau past kunnen andere leeftijden ook mee. Met veel interesse kunnen we 2 groepen maken (op niveau of anders een kids groep en een volwassenen groep) maar laten we eerst maar eens kijken of we 1 groepje vol kunnen krijgen.

Ik hoor het graag als er interesse is!

• Joep

Klinkt superleuk, maar (afgezien dat tweede kerstvakantieweek echt allerdrukste is dus lastig om grote chalets etc. te vinden) voor mijn gezin nog niet zo interessant. Zoontje zal dan net 5 zijn en dochter net 9. Wel leuk initiatief en wellicht over een paar jaar!!

• CS

En, ga je nog de 2e kerstvakantieweek? ;-)

Hier nog wat appartementen die niet al te duur zijn:

http://www.fewo-direkt.de/search/keywords:Arlberg%2C+%C3%96sterreich