woensdag naar Tirol, A7 of A3

• janine

Het is zover; woensdag rijden we naar Oostenrijk, Hinterglemm om precies te zijn. Nu is mijn ervaring dat de A3 altijd zo druk is. Heeft iemand ervaring met de A7 via Kassel op een doordeweekse dag. We vertrekken vanuit Utrecht en gaan bij Arnhem Duitsland in en zouden dan ipv via Keulen direct naar Kassel kunnen doorsteken. Op Google maps is het 30 km en op de routeplanner van de ANWB is het 50 km om ( vreemd?). Aanrader of niet? Of nog een ander alternatief? Tips zijn welkom.

Janine

• anneke

Alles kan natuurlijk. Ik heb geen ervaring met via Kassel rijden, wij gaan vanuit Utrecht altijd naar Venlo en daar de A61 op. Zeker door de week verwacht ik daar geen problemen.

In Duitsland gaan we dan niet langs Karlsruhe (vind ik een nare weg) maar via Heilbronn naar Stuttgart. Als er op de autoradio files gemeld worden na Stuttgart dan rijden we bij Heilbronn de A6 door richting Nürnberg en dan de A7 naar Ulm. Gaat altijd prima, nooit problemen gehad.

• Marinus

A7 is een prima autosnelweg. Neem al jaren niets anders richting het zuiden. Denk dat we elkaar dit jaar een keer of 4 zien :D

Tot Kufstein Süd geen vignet nodig in Oostenrijk.http://www.bmeia.gv.at/nl/ambassade/brussel/infobalie/reizen-naar-oostenrijk/tolvignet.html

Kufstein – st Johann vond ik prettiger rijden als Siegsdorf – Inzell – Lofer

Als je zat bent van de drukte, moet je helemaal achterin het dal gaan skieen: Lengau. Was heerlijk rustig.

Oh ja, laatste tip, in (de overigens uitstekende) restaurants kun je niet, of heel moeilijk, met plastic betalen. We prefer cash!

Veel plezier!

Marinus

• n

Het allersnelste vind ik over Frankfurt/Munchen.

De 61 heeft veel vrachtverkeer en max 130 km zones.

Via Kassel is een goed alternatief als er veel drukte wordt verwacht. In km iets om maar als alles overal vaststaat door bijv. slecht weer is dit prima te doen.

En ik kan het mishebben maar valt dit nog onder Tirol? Ik dacht eigenlijk meer Salsburgerland.

Nina, die nog even moet wachten tot maart maar al een lichte neiging heeft voor een short stay in febr.

Denk daarbij aan Oberstdorf, ooit begonnen met skieen daar. Zou er nog wel eens willen kijken en voor een paar dagen, samen met Klein Walsertal genoeg te doen.

Iemand suggesties voor een leuk betaalbaar Zimmer/B&B/pensionnetje?

• Haai

A3 is goed te rijden alleen garantie tot de vakantie. er hoeft maar een klapper te gebeuren en het staat vast. Afgelopen weekend stond er heengaand ook een zeer lange file door een busongeval 's ochtends vroeg.

spits bij Keulen/Ruhrgebied proberen te vermijden.

• skiester

ja en terug zondagavond bij aschaffenburg ook 3 uur in de vollsperrung gezeten :( op de A3. Niet goed op mn navi gekeken :X