tot welke leeftijd volledig op les?

• ~{Heidi}~

Onze zoon gaat dit jaar voor het 4e jaar op les. Nu gaf hij zelf al aan dat hij ook wel met ons mee wil. Nu twijfel ik om misschien of 3 dagen te doen, 4e dag is wedstrijd dag. Die kan je dan 'middags samen en de laatste 2 helemaal samen. Of misschien 5x 2 uur. Zo kunnen we de ochtenden zelf lekker gaan. Hem ophalen, en dan geen gestress meer van in de drukte eten om hem optijd terug te hebben.

Kortom, wat is jullie ervaring??

• Marion1

Onze dochter heeft 6 vacantie;s les gehad, hele dagen met overblijf, vanaf haar 11e is ze nu met ons aan het skieen.

Ze skiet bijzonder goed, en was het meer dan beu op les, deze kerst voor het 2e jaar meegeweest en voor haar het laatste jaar skieen, dus nu was het meer dollen op de ski's,meer off piste dan erop en het liefst hoe zwarter hoe beter…

Wij hebben altijd gezegd, eerst een goede basis met skieen, dan pas snowboarden, nu is ze er aan toe, en als je volgend jaar 13 bent, is skiien blijkbaar niet cool meer……

• Skimiepie

Misschien handig om te vertellen hoe oud je zoon is?

Ik heb weinig ervaring met kids op les, dus daar kan ik niet veel zinnigs op zeggen.

• Marinus

Onze dochters (12 en 15) zitten al sinds hun 3e en 6e op les. 'Zondags gaan ze met ons mee, maar de rest van de week met leeftijdsgenootjes. Tussen de middag gaan ze met de leraar eten, wel zo rustig. Ze hebben dan gereserveerde plaatsen en het kan overal in het skigebied zijn (Serfaus-Fiss-Ladis). Verder maken ze veel gebruik van de fun-artikelen, gaan offpiste, grasskiën, Serfauser Sauser etc. etc.

“Eten stress” bestaat bij ons niet. Hooguit dat de ober in de pizzeria niet snel genoeg met een verse Weizen komt :D

Marinus

• ~{Heidi}~

Hier dus ook vanaf zn 3e op les. Nu is hij dus 6.

Overblijven is om verschillende redenen niet van mogelijk.

Opzich vind hij de les wel leuk, maar niet super!

Vorig jaar zat hij in een klasje waar ze weinig leuke dingen deden omdat niet alle kids eraan toe waren. Hij vind inderdaad off piste en funpark erg cool. Maar dat deden ze dus niet.

Klasje hoger kon hij niet meekomen, dat waren 8/9 jarige. Dus vandaar ook dat hij graag met ons mee gaat ;)

Tuurlijk kan het nu heel anders zijn, ander gebied, andere lessen.

Maar vroeg me af hoe mensen dat zoal doen. Zag in de reisverslagen ook wel 7 jarige die mee gingen.

• sylv

ik weet niet waar jullie heen gaan? Maar is misschien ( indien mogelijk) halve dagen les geen optie. ‘s morgens les en ’s middags met paps/mams mee!

mijn kleine ( net 2 jaar) is zelf nog niet aan toe voor skiles, gaat nog lekker een paar uurtjes naar de miniclub. die ervaring heb ik niet. maar weet van me zelf dat ik het wel leuk vond de les maar dat ik het ook wel leuk vond om paps en mams 's middags voorbij te skien.

groet

sylv

• ~{Heidi}~

Dat is dus die 5x2 uur.

Dat leek mij opzich nog wel wat inderdaad

• sylv

jazoiets. soms iets langer dan 2 uur. ligt aan gebied. ik weet frankrijk heeft halve dagen. maar bij oostenrijk is dat volgens mij niet echt het geval??.

kijk even op internet of skischool waar jullie zitten dit heeft?

succes

• ~{Heidi}~

Dat had ik al gedaan. Om gedeeltelijk les te krijgen waren het de opties die ik hierboven gaf.

• kootje

In het hoogseizoen in les Arcs delen ze de dagen zelfs in 3 delen. van 9 tot 12, 12 tot 2, 2 tot 5. Als je 's morgens de lessen wilt reserveren is het zaak om dit on-line te doen. Ga je reserveren op de dag van aankomst, moet je afwachten wat er nog vrij is. 1 keer meegemaakt dat de kleinkinderen niet tegelijk konden in de ochtend of de middag. Wel van 12 tot 2, en dat breekt net je dag in 3 delen. Dit jaar on-line geboekt voor de ochtend. Kon ook alleen maar voor de ochtend. Ik denk dat wanneer de ochtend vol zit, ze aan de middag gaan beginnen, want je kon niet on-line boeken voor de middag. Heerlijk vooruitzicht met een hele middag vrij voor ouders, kinderen en opa en oma.