busreis en appartement

• anneke

Wij zijn tot nu toe altijd met het gezin met de eigen auto naar ons vakantieadres gereden. Dan ging er altijd een kratje met wat etensvoorraad mee, zoals pak thee, koffie, filters, potje jam, potje chocopasta, kuipje margarine etc. Die verpakkingen komen niet leeg en gingen dan weer mee terug om het thuis op te maken.

Nu gaan we voor het eerst via Sunweb met de nachtbus, een 10-daagse reis dus 8 dagen skiën. Als 2e extra keer met z'n tweeën, de kinderen blijven thuis. Ik heb er mega zin in! Maar, hoe doen jullie dat met de huishoudelijke organisatie? Er mogen geen levensmiddelen mee en dat lijkt me ook wat te vol worden in de tas. Het lijkt me zo zonde om daar van alles te kopen en aan het eind van de week de helft of meer weg te gooien, dat stuit me een beetje tegen de borst. Zijn er andere slimme manieren of moet het toch maar zo?

• n

Koop ter plekke de kleinst mogelijke verpakkingen en gewoon opmaken. Met 2 volwassenen is het toch makkelijk om dit te realiseren?

Ik weet niet waar je naartoe gaat maar ter plekke een beetje nadenken over wat je in 1 week op kan maken.

Misschien is de volgende keer HP een optie?

Nina

• Snowy

Wat theezakjes en vooral kruiden enzo kun je natuurlijk gemakkelijk tussen je bagage stoppen. Dat is geen probleem en neemt amper ruimte in,

De overige spullen halen we altijd ter plaatse. Aan het begin van de week maken we even een lijstje waarbij we er rekening mee houden hoeveel je gebruikt. Met 2 personen maak je maar een half pak rijst op, dus eet je 2 keer rijst die week. Brood, vlees, groente, beleg kun je afgepast kopen en daar hoeft bijna niets van over te blijven.

En laten we eerlijk zijn: op je totale vakantiebudget is het peanuts wat je weggooit!

• sylv

wij nemen altijd thee en koffie ( speciale koffie) mee vanuit hier. wij doen altijd boodschappen voor 2 dagen en gaan na 2 dagen weer boodschappen doen. kijken dan wat we over hebben gaan dan daar weer boodschappen voor doen. werkt prima. boter kopen we daar je kan in frankrijk vaak boter kopen dat je zowel op je brood als mee kan bakken kopen.

wat wij ook vaak doen afgelopen jaar met camper vakantie ook gedaan, is voor 2 dagen koken. heb je 1 dag koken en de volgende dag hoefje het alleen maar op te warmen en zo gaan er ook geen kliekjes weg.

wij gooien eigenlijk bijna nooit iets weg of we hoeven dan bijna niets weg te gooien.

sylv

• anneke

Dank jullie wel voor de antwoorden. Het ‘verboden om levensmiddelen mee te nemen’ is dus blijkbaar niet mega-streng. Theezakjes en een multi-kruidenpotje gaan dus mee, en ik zal eens kijken naar nog meer lekvrije, niet al te volumineuze dingen. Het gaat me bij dat weggoien ook niet om het budget hoor, dat loopt zoveel niet op, maar gewoon om het weggooien van goede eetspullen op zichzelf.

• sylv

ja dat staat in de voorwaarde van Sunweb. heb me daar nooit iets van aangetrokken. neem ook altijd eten mee in de handbagage voor in de bus. Afgelopen jaar hadden we zo weinig tijd om te eten, dat we dit jaar maar weer brood meenemen. Ze komen er toch pas achter als iets gaat lekken.

Wat ik altijd wel doe is dat ik om mijn bindingen een jas doe. ter bescherming. Niet alle buschauffeurs gaan namelijk even subtiel met je spullen om.

Waarschijnlijk gaat het erom dat je geen grote voorraden meeneemt en kans op lekkende spullen.