Alp d'Huez

• Jan

Beste Prikkers,

Ik ga 13 januari naar Alp d'Huez nu ben ik Oostenrijk gewend en heb geen ervaring met Frankrijk.

Maar nu zie ik dat aale pistes vanaf de top zwart zijn en lees ik op diverse sites dat de clasificatie in Frankrijk anders wordt toegepast dan in bijv. Oostenrijk.

Mijn vraag nu hoe zijn de pistes te doen vanaf de top.

Zijn ze echt zwaar (stijl) of zijn het leuke pistes met af en toe een wat stijl stukje.

Groeten Jan

• joostdej

Valt wel mee hoor. Er zijn zat pistes prima te doen… Ook vanaf de toppen.

• Anneke

Ik heb net uit nieuwsgierigheid even op het pistenplan gekeken en ik zie van Jan bedoeld, vanaf de Pic Blanc gaat alleen zwart terug. Er zijn boven wel rode pistes maar die gaan niet helemaal omlaag. Nou lijkt me dat geen probleem hoor Jan, als je daar eens wilt kijken en je skiet geen zwart dan ga je gewoon met de gondel terug naar beneden. En op andere plekken zijn er genoeg ander kleuren pisten zo te zien.

Maar misschien is iemand ter plaatse bekend en weet of er toch mogelijkheden zijn om via niet-zwart weer van die top weg te komen?

• Snowy

Ik ben er een paar keer geweest, dus kan je wel wat vertellen over deze afdalingen:

Als je niet van “Frans” zwart houdt, zou ik je de afdaling via de Tunnel zeker niet aanraden. Dit is een flikse buckelpiste waar ervaring vereist is.

Verder heb je nog de afdaling van de Sarenne. Deze is gelukkig beter te doen (zeg maar rood), maar wel erg lang. Dat is ook de reden dat deze zwart is. Het laatste stuk is vrij vlak, daar is het aan te raden om de vaart erin te houden, anders wordt het prikken.

Veel plezier, ik vond het een prima skigebied!