Welke maat skiën voor een beginnende skiër van 4. Ze is 103cm. Kan ik dan beter skies van 80 of 90 cm aanschaffen.
Waarom wil je kopen? Eén seizoen en je moet alweer nieuwe hebben. Bovendien is de huurprijs van dat kleine spul erg laag. Iets van 30-40 euro voor een week inclusief schoenen.
In Serfaus blijven de ski's voor de kleintjes op de oefenwijde, in een grote ton. Altijd maar weer afwachten of je kind z'n eigen ski's weerziet.
Maar om op je vraag terug te komen ;-] 80 cm is lang zat.
sterker nog: als je 70 cm kan vinden: doen. Voor de eerste keer is hoe kleiner hoe beter. Gaan ze van de oefenwei af dan kun je wat langer. Huren is prima, kopen ook: die kinderskietjes verkoop je ook weer makkelijk. Kopen heeft als voordeel dat je je kind thuis al wat kunt laten wennen aan de skietjes (mits je ook schoentjes hebt). Niet waxen want glibberige skies is niks voor een eerste keer (en geeft dan ook niet af op je kleed als ze thuis er al op staat). Als het ter plekke goed gaat kun je ze tussendoor een keer laten waxen zodat ze makkelijker glijdt.
Ik dacht kopen omdat ze wel iets langer meegaan dan 1 seizoen. Ze krijgt met de kerstvakantie al les op de rollerbaan. En als we een vrij weekend hebben zijn we al snel in het sauerland te vinden. Dus gaan meer als 1 week per jaar. Vandaag dat ik dacht kopen. Heb nl leuke skiës gezien op mp maar die zijn 90 cm. Vandaag mijn vraag
90 cm zou ik zeker niet doen. Bij een beginnertje nooit ski's op de groei kopen. Hoe korter hoe makkelijker en ze hebben nog geen snelheid waarvoor je de langere lengte nodig hebt voor stabiliteit. Zeker voor 80 cm gaan. Mijn kids hebben de 90 cm overgeslagen. Eerst op 70 en 80 cm geleerd, toen ze het eenmaal konden en weer wat langer waren meteen overgestapt op skis van 100 cm.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?