skiles neustift

• Nyncke

We zijn er wss uit. We gaan naar een app in neustift met de carnaval. Nu is mijn vraag. Waar kan ik het beste skilessen nemen voor mijn dochtertje van 4 jaar. Het liefst met nederlandse leraren.

• Marinus

Heb je veel keuze in skischolen?

Bovendien, taal heb ik nog nooit al barrière gezien voor skiles van de kinderen, zelfs niet toen onze jongste begon (bijna 4).

Marinus

• skiester

nee, idd. dat er andere nederlandse kindjes in de groep zitten is veel belangrijker…

• kootje

Zelfs het feit dat er geen of misschien maar één kindje in de groep zit, is geen probleem. Heb ik nou makkelijke kleinkinderen?

• nyncke

Vroeg me gewoon af of of iemand een goede skischool wist. Maar heb even gegoogeld en heb er 1 gevonden die bij mn wensen aansluit. Miss bekend bij jullie: Olympia

• n

Nee hoor Kootje, kinderen hebben volgens mij een heel andere manier van communiceren dan ouderen. Binnen de kortste keren skieen ze samen en ´s zomers op het strand scheppen ze samen een kuil-berg, emmertjes en de hele rattaplan delend.

Ze steken elkaar gewoon een handje - schepje- emmertje toe en het ijs is gebroken. (tu)

Nina

• skiester

nou dat is toch niet helemaal waar. Voor mijn kinderen was het ook geen probleem, maar ik zie toch dat het bij de jongste meer overtuigingskracht kost. De oudste zat met 5 jaar in een klas met alleen maar franse kids en een franse juf en dat ging prima, de jongste is veel meer gericht op echt vriendjes waar hij dan wel een beetje mee kan communiceren en dat ging ook wel, maar toch minder soepel. Dus het ligt deels ook wel aan je kinderen, met daarbij de aantekening dat als je zelf moeilijk erover doet, je kinderen er ZEKER moeilijk over gaan doen! Voor een kleintje van 4 (zeker voor meisjes heb ik gemerkt) is het heel belangrijk dat ze een pal vinden. Als ze de juf niet begrijpen is dat dan niet erg, want dan zijn ze lekker met zn 2en aan het klooien.

• kootje

Hieruit blijkt maar weer het verschil van kinderen. Oudste kleinkind had niet zo moeite met anders-talig, maar vooral het begrip skiën. Hij zou maar eens wat kunnen breken (oma voor ogen houdend). Kleindochter, een echt meisje maakte het allemaal niets uit. Die wou ook, en moest en zou ook met de stoeltjeslift. Nu achter haar broer aan. Zo heeft elk kind wel zijn eigen ritme.